Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn prepaidnummer wordt afgesloten, wat moet ik doen?

Ik heb een prepaid mobiel gekocht waarmee ik bel via vodafone. Omdat ik een jaar niet opgewaardeerd heb gaan ze morgen mijn nummer afsluiten. Zelf bel ik eigenlijks nooit en sinds ik 0,35€ per minuut sms betaal vraag ik mij af of ik niet gewoon de sim kan verwijderen? Ik kocht hem met Vodafone erop, dus wat is beste optie?

12 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Voor vele mensen is een abbo erg handig ;)
Mocht je het geld er niet voor hebben kan je bijv, bij albert heijn 10 euro prepaid kopen, zodra het geld op is kan je weer een nieuwe kopen,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey,
Als ik het goed begrijp wil je wel gewoon je nummer houden om bereikbaar te blijven ? Voor je contacten die dat nummer van jouw hebben.
je kan meerdere dingen doen...
- koop een tientje beltegoed zodat je dat nummer behoudt
- ga op zoek naar een andere provider die jouw wel bevalt wat betreft de kosten.
Jou mobiel accepteert nu alleen nog maar Vodafone, bij verschillende telefoonzaken, of zwartemarkt in beverwijk kan je hem simlock vrij maken.
En dan kan je er een ander simkaartje in doen !
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je telefoon simlockvrij maken, dat kost veelal ongeveer 15 euro. Mocht je toestel ouder dan een jaar zijn kun je bij je provider terecht voor het kosteloos simlockvrij laten maken van jouw toestel. Je kunt vervolgens een simkaart kiezen van een provider die je wilt, je hebt dan alleen wel een ander nummer maar misschien dat er wel wat met nummerbehoud valt te regelen bij je nieuwe provider.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je mob.telefoon een jaar of langer in je bezit is kun je bij de provider een unlockcode aanvragen waarmee je je GSM simlockvrij kunt maken. Daarna kun je elke gewenste simkaart (zoals door mijn voorganger is benoemd) plaatsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Ik heb morgen nog laatste dag om op te waarderen. Dus moet ik dat niet doen en mijn provider mailen? Als mijn nummer onbruikbaar is kan ik dan nog wel de simlock verwijderen en zo er een andere simkaart in stoppen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij jouw telefoon is een kaart of een adres geleverd waarmee je met je provider contact kan opnemen. Jouw telefoon heeft een unieke 1meicode die ook je provider weet en na een jaar verplicht is om de unlockcode te geven. Dus in principe zou je niet hoeven op te waarderen maar uit de volgende mogelijkheden kunnen kiezen. * waardeer op en vraag gelijk je unlockcode aan. Je bent dan nog enige tijd mobiel bereikbaar
* waardeer niet op en ontvang na een paar weken je unlockcode (je bent dan niet meer bereikbaar en je nummer wordt geblokkeerd. Maar daarna kun je met iedere gewenste simkaart bellen.
* lees gaandeweg in de antwoorden misschien nog wel de beste oplossing. Laat hem simlockvrij maken. Dit kan op de meeste beursen en markten. Koop vervolgens een simkaart naar keuze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry dat mijn reactie even op zich liet wachten. G.V. werkte bij mij even niet.
ik zou overstappen na lebara 10 euro kopen en je krijgt er gratis 10 euro bij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Gunstige tarieven?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding