Wat moet ik precies uitzetten op mijn BlackBerry Torch om wel te kunnen internetten via WIFI maar geen extra kosten krijg?

Ik heb een nieuwe BackBerry zonder BB internet (dit kom door overname abonnement). Nu kan ik wel internetten met WIFI maar lees allemaal enge verhalen over hele hoge rekeningen door toch internetverbruik. Weet iemand wat ik exact op mijn telefoon moet uitzetten zodat ik geen extra kosten krijg?
De vrouw van de helpdesk zei dat WIFI wel gratis is maar dat als je buiten bereik bent de telefoon toch naar een internetverbinding gaat zoeken (en dat kost geld).
Ik begrijp er niets van maar heb geen zin in een hele hoge rekening.. Weet iemand hier het antwoord op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Wat de helpdesk dame waarschijnlijk bedoeld is dat je telefoon gaat zoeken naar een 3G netwerk voor internet, als er geen wifi beschikbaar is.
Die optie moet je dus uitzetten. Internet via wifi is gewoon gratis.
13 jaar geleden
Zodra je op een wifi netwerk zit gebruikt je bb alleen dat netwerk en niet de 3g og gprs op je mobiel. Je kan zien of je op wifi zit als je wifi tekentje wit is ipv grauw. Op het moment dat je dan op internet zit zal er een wit pijltje knipperen bij je wifi en hoef je je geen zorgen te maken. Je kan voor de zekerheid je andere netwerk uitschakelen maar dan ontvang je ook geen telefoon gesprekken of smsjes meer tot je hem weer aanzet. Uitzetten doe je als volgt: klik op je blackberry knop. Open daarna " verbindingen beheren" en vink daar "mobiel netwerk " uit en vergeet hem niet weer aan te vinken om te kunnen bellen