heb ik een neppe blackberry?

Ik heb een blackberry gekocht.. ongeveer een week geleden Bij een winkel in ridderkerk ( gewoon een winkel van een man dus geen phonehous of iets) Nou zijn de toetsjes Z en Y omgedraaid dus dat is best wel lastig.. ook liep die vast.. ( nu al een dag niet meer dus mischien dat dat over is) Nu ben ik dus naar een telefoonzaak geweest ( dixons en phonehouse) en daar gevraagd waardoor die toetsjes zo zijn?? hun hebben is goed naar mijn bb gekeken.. en zeiden allebij dat het een blackberry uit een ander land is ( in plaats van uit hongarije komt die uit mexico) waardoor ze voor die man stukken goedkoper waren ( voor mij niet want betaalde de hoofdprijs) nou is mijn vraag.. als die uit een ander land komt is het dan een neppe? ik heb al naar die man van die winkel gebeld.. en die bleef vol houden dat die toetsjes wel vaker verwisseld zijn en dat dat normaal is ( bij de phone house en dixons zeggen ze dat dat niet normaal is.. want dat boven in het woord : qwerty moet staan.. op je toetsenbord.)
Ook zei hij dat ik hem naar hem op mocht sturen.. zodat hij hem kon laten maken.. maar dan ben ik hem echt een paar weken kwijt .. en mijn internet en abonnement rekening gaat gewoon door.. en het is bb internet dus kan niet in een andere mobiel.. ook lijkt het mij raar dat als ik hem net nieuw heb gekocht ongeveer een weekje geleden.. dat er dan al aangesleuteld zou moeten worden..
wat kan je doen in zo'n situatie? en is hij nep?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (7)

Als het uit een andere land komt hoeft het NIET nep te zijn, maar je hebt wel kans
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als alleen de Z en de Y zijn omgewisseld lijkt het me sterk dat dit uit een ander land is.

wij kennen het QWERTY toetsenbord,
maar onze oosterburen een AZERTY.

Vertelden de mensen van de phonehouse dat je een neptoestel had gekocht, of slechts een buitenlands toetsenbord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je een echte bb hebt maar inderdaad gewoon uit een ander land. Een vriend van mij heeft een echte bb gekocht in marroko omdat het daar goedkoer was, maar ipv qwerty heeft hij azerty :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt dan waarschijnlijk een Duitse, die hebben QWERTZ ipv QWERTY. Hij is wel echt maar uit een ander land zodat hij waarschijnlijk goedkoper was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is idd azerty denk ik. En dat verkoopt de phonehouse ook wel eens ( met name bij acties omdat ze dan goedkoop buitenlands inkopen) . Maar check het nummer onder je accu of op de doos (imei nr 53.....
) dan heb je antwoord op je vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent als consument beschermt!

Heb je spijt van een aankoop, dan kun je binnen een X aantal dagen het product weer omruilen tegen je aankoop bedrag!

Let wel het product moet in de originele verpakking en compleet terug!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel simpel. Als je blackberry messenger er oop hebt en kunt pingen is het een originele. De imitatie bb kunnen dat niet.