Welke smartphone die enigszins betaalbaar is kan tegen een stootje?

Ik en erg gehecht aan mijn nokia 2320 (of zo). Deze telefoon is zo fijn, omdat ik hem al een 234234234 x heb laten vallen en hij nog steeds werkt. Daarvoor heb ik echt jaaaaren gedaan met mijn nokia 3310.

Toch denk ik er wel eens over om een smartphone te kopen (zonder een abonnement, want die heb ik al). Nu vroeg ik me af of er smartphones zijn die wel tegen een stootje kunnen. Ik ben namelijk erg lomp en laat mijn telefoon zo nu en dan vallen, of ga er op zitten. Ik zou het ook fijn vinden als de telefoon in kwestie niet na een jaar (of zelfs eerder) al kuren begint te hebben.

Welke raden jullie mij aan en waarom?

Toegevoegd na 4 minuten:
Het mag trouwens ook een ouder model zijn hoor. Als iemand bijvoorbeeld een smartphone heeft uit 2008 of 2009 die nu nog perfect werkt en tegen een stootje kan, maakt me dat niets uit! Hoef niet per se het nieuwste van het nieuwste, zolang het maar een goeie is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

De Blackberry Curve 8520, niet het beste van het beste maar echt wel een stevige en degelijke phone. Mijn vriend die bij bijklust door stenen te tillen etc heeft hem al zo vaak laten vallen, hij is er op wezen zitten en liet het zelf van de trap vallen, prima ding dus en het kost maar 180 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik heb een BlackBerry. Die heb ik al vaker heel hard laten vallen, en hij doet het nog prime. Ik zat eens op de fiets, ik gooide hem per ongeluk echt met kracht op de grond. Hij lag half uit elkaar, maar ik had mijn vriendin nog steeds aan de lijn!
(Ik vind de apps van BlackBerry overigens niet echt geweldig. Veel 'leuke' apps van Android bijv. kun je niet downloaden met je BB. Verder ben ik er gelukkig mee!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een HTC desire die ik al tig keer heb laten vallen eens van 3 meter hoogte.
Paar deukjes verder niks aan de hand heb hem nu 1,5 jaar en doet het nog perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nokia's zijn hele degelijke telefoons en zijn vaak ook het goedkoopst, maar zelf vind ik Samsungs smartphones prettiger werken. Over Blackberry's hoor ik vaak verhalen dat ze dood gaan en vervolgens weer herrijzen, maar ikzelf heb er geen ervaring mee. iPhone valt natuurlijk sowieso af als je iets 'enigszins betaalbaars' zoekt :)
Hier een paar goede, niet al te dure smartphones: Samsung Galaxy S (versie II is net uit, dus I zal een stuk goedkoper zijn), Nokia n8.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, ik ben HTC vergeten. Ik weet dat ze goede telefoons maken, maar ik ben niet zo bekend met de soorten en prijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nokia's zijn de sterkste telefoons. Niet kapot te krijgen. Nokia komt binnenkort met de nieuwe nokia N9, wat echt een top smartphone gaat worden. Dus als je nog een maantje of 2 geduld hebt..
Ik zou voor een HTC gaan. De HTC Desire, of de HTC Wildfire als je een iets goedkopere wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heey ik heb een iphone 4 en ik heb em ook vaak laten vallen en er zit geen barst in ofzo. Maar zonder abbonement is hij wel €600 dus hij valt denk ik af als je iets betaalbaars zoekt..

Maarja succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een iphone maa ik zal dan voor een Blackberry gaan, voor 180 euro heb je een goede telefoon die tegen een stootje kan