Dat was die van Graham Bell.

Toegevoegd na 2 minuten:
En hij belde er mee naar zijn assistent.
Alexander Graham Bell was de uitvinder van de telefoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

1877 Eerste telefoon in gebruik

De telefoon doet in 1877 in Nederland zijn intrede, een jaar nadat de spraakleraar Alexander Bell in Amerika octrooi aanvroeg voor zijn uitvinding. Na een aantal jaren experimenteren kunnen 49 Amsterdammers als eersten met elkaar bellen. In 1881 zet Bell Telephoon Maatschappij het eerste telefoonnetwerk op. Er zijn dan nog nauwelijks openbare telefoons. Daar is ook weinig belangstelling voor, want het aantal abonnees is zo klein dat bijna niemand telefonisch bereikbaar is. In 1883 komt de eerste interlokale verbinding tussen Amsterdam en Haarlem, ruim veertig jaar na de eerste spoorlijn tussen die steden. De belangstelling voor de telefoon neemt dan snel toe. Enkele jaren later neemt de overheid de telefonie over van de tientallen particuliere maatschappijen. Rond 1920 ligt er een eerste telefoonkabel naar Engeland.
De familie Post uit Rotterdam ontvangt in 1958 de 900.000e telefoonaansluiting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meucci Gray Reus. In werkelijkheid is naar alle waarschijnlijkheid Antonio Meucci de eigenlijke uitvinder.

Toegevoegd na 33 seconden:
door Meucci