Wat is de minimum snelheid waarin een 3g netwerk aan moet voldoen ?

Zowel ik als mijn broer hebben sinds een maand een iphone maar met verschillende providers .
nu hebben we allebei klachten over de snelheid en bereikbaarheid van het 3g netwerk (we wonen in de binnenstad van amsterdam )
we hebben geprobeerd om het te vinden in de contracten maar helaas ......

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

de binnenstad van amsterdam is drukker dan de meeste plekken.

net zoals een draadloos netwerk thuis zit er een maximum aan qua snelheid en gebruikers.
als de gehele zendmast 100 mb per seconde aan kan.
en mensen hebben aan abonnement van MAXIMAAL 5 mb, dan kunnen dus 20 mensen hun maximale snelheid gebruiken.
zitten er 50 mensen tegelijk het netwerk te gebruiken, dan zal de snelheid naar gemiddeld 2 mb zakken.

meet de snelheden op verschillende tijdstippen in de dag en dat een paar dagen, dus 6 uur in de ochtend, 11 uur in de ochtend, 4 uur in de middag, 20:00 en om 0:30 om maar een voorbeeld te geven.

is deze snelheid altijd laag dan zit je misschien ver van een mast af, of in een gebouw met gipsplaten of gewapend beton (dit verlaagt de snelheid gigantisch.

abonnementen hebben altijd een maximum snelheid, niet een minimumsnelheid, denk hier aan bij het afsluiten van een abonnement.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel voor je antwoord , het bevestigt mijn bange vermoedens ...... er is geen minimum garantie .