ik heb net bij Skype mobiel een abbon. gekocht voor €10, maar werkt niet op m'n iPhone, is dat niet meer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je eens een concreter foutmelding geven ?

Antwoorden (3)

Ik heb gehoord dat veel mobiele providers Skype blokken. Dat is uit concurrentie-overwegingen. Skype zit dan immers op hun markt-segment!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Skype is een onafhankelijk IP dienst. Je gesprekje gaat dus als data over de lijn. Omdat de data-mobiele diensten van alle nederlandse providers alleen bedoeld zijn voor data en niet voor voice over data is het logisch dat dit niet werkt.

De impact zou te groot zijn voor het data netwerk als voice ook over data zou gaan, dat het internetten of andere echte datadiensten hierdoor vertraagd zouden worden.

T-mobile bijvoorbeeld heeft al genoeg problemen om zijn data (vooral veroorzaakt door iPhones die sowieso waanzinnig veel data verbruiken) op orde te houden. Laat staan dat je gesprekken ook als data (ipv GSM) over het netwerk zouden gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij werkte Skype enkel via WiFi-verbinding, dus niet via mobiel internet. Dit is wel begrijpelijk, want stel je voor dat Skype voor elke mobiel gewoon te gebruiken was, dan kon iedereen altijd en overal gratis bellen.