Hoeveel beltegoed heeft Telfort al van jullie gestolen?

Ik heb al heel lang een mobieltje met pre-paid van Telfort. Toen ik dat aanschafte was je beltegoed onbeperkt houdbaar. Ik gebruik 'm niet vaak, maar gisteren stond ik met autopech en wilde de anwb bellen. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat ik eerst mijn beltegoed moest opwaarderen, terwijl er nog ruim 7 euro opstond. Ik kon dus niet bellen!!!
Ik ben niet van plan om d'r nog eens 20 euro op te gooien, want dat verbruik ik nooit. Maar die 7 euro ben ik kwijt.
Hoeveel geld hebben ze van jullie gestolen of wordt er binnenkort gestolen?
Want buiten het feit dat je in noodgevallen (waarvoor ik dit mobieltje gebruik) opeens niet meer kunt bellen, is dit toch pure diefstal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (5)

Tja, het staat in de voorwaarden. Dus je weet ervan. En door gebruik te maken van je toestel, ga je accoord met de voorwaarden. Daardoor is het juridisch gezien geen diefstal meer.

Ik bel ook prepaid via Telfort.

Ik ontving vorige week een brief van Telfort, waarin het nog eens precies wordt uitgelegd.

Vanaf het moment van opwaarderen, is je complete beltegoed zes maanden houdbaar. Waardeer je binnen die tijd op, dan gaan een nieuwe zes maanden in voor je gehele beltegoed.

Laat je de zes maanden verstrijken, dan wordt je beltegoed vastgezet. Het is er nog wel, maar je kunt het niet gebruiken om te bellen. Die toestand duurt 90 dagen. Waardeer je binnen die 90 dagen op, dan is alles weer een half jaar bruikbaar.

Laat je ook die 90 dagen verstrijken, dan ben je alles definitief kwijt.

Voor noodgevallen kun je mobiel opwaarderen. Minimum opwaardeerbedrag is € 10.

Mijn verbruik is gemiddeld € 8 per maand. Dus met per keer met € 10 opladen, kom ik er wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt een brief gehad? Waarom krijgt dan niet iedereen zo'n brief?
Want ík weet nergens van en word ineens met mijn neus op de feiten gedrukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien omdat ik mijn adresgegevens ooit bij Telfort heb laten registreren. Ik heb al vaker post van ze gehad (twee of drie keer per jaar).
Niets, ik zit niet bij Telfort
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van mij. Ik snap de duimpjes omlaag niet. Dit is volgens mij een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dit een goed antwoord is, kun je elke vraag wel op die manier beantwoorden!
Als je geen antwoord hebt, bemoei je er dan niet mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@postiljohn
Voor de rest ben je nog gezond?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bedoel ik nou
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb niet gemind, maar ik zou het wel kunnen doen. De definitie van min-duimpje is volgens de mouse-over: dit is *géén* waardevol antwoord op de vraag.
Dit gebeurt niet alleen bij Telfort, ook KPN, Vodafone en andere telefoonmaatschappijen hebben deze voorwaarde. En ja, het staat in de voorwaarden, dus het is niet echt stelen. Maar het is wel heel lullig als het juist op zo'n moment gebeurt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kleine 20 euro, toen ik nummerbehoud aanvroeg van mijn oude (PrePaid-) nummer naar 't nieuwe abonnement.

Bij het aanvraagformulier nummerbehoud staat heel mooi een optie waar je aan kunt geven op welke datum je graag wilt dat het nummer verhuisd wordt, maar daar doen ze niks mee. Van het ene op 't andere moment is het oude simkaartje onbruikbaar, en verdwijnt het beltegoed dat daar nog opstond in 't luchtledige.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook zuur. Maar die 20 euro is dan toch kassa voor Telford. Dus is er niet echt sprake van 't luchtledige...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er was ooit een belachelijk duur 0900-nummer. Als je je beltegoed terug wilde hebben, moest je dat nummer bellen. Je kreeg dan een lullig bandje. Je beltegoed raakte heel snel op. Driekwart van je beltegoed werd dan door de beheerder van dat nummer naar jouw bankrekening overgemaakt, de rest hield hij zelf als vergoeding voor de dienstverlening. Zo kon je in ieder geval nog 75% van je beltegoed terugkrijgen. Ik weet niet of dat nummer nog bestaat.
Ook al ben je het er niet mee eens, je mag het juridisch gezien gezien niet onder de noemer 'stelen' onderbrengen. Je bent door te gaan bellen met Telfort een contract met hen aangegaan, waarbij je accoord bent gegaan met hun voorwaarden. Ik zou je willen adviseren om een andere provider te zoeken. Simyo en LowCall zijn in dit geval goede alternatieven. Symio kent een onbeperkt houdbaar beltegoed en heeft een goed bereik. LowCall idem, maar heeft in sommige gebieden problemen met de bereikbaarheid.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt idd een andere provider.
Maar ik herhaal nog maar eens: toen ik dat mobieltje kocht stond er in de voorwaarden dat het beltegoed onberkt houdbaar was.
Rudolf
14 jaar geleden
Als je de voorwaarden van toendertijd nog hebt, lees deze dan nog eens goed door. Als de voorwaarden eenzijdig door de provider zijn gewijzigd, dan had je daarvan bericht moeten ontvangen, zodat je, als je het er niet mee eens bent, het contract kunt beëindigen. Een gelijk probleem heb ik gehad met EnergieDirect. Zij wilden mij doen geloven dat de voorwaarden van toepassing waren die op dat moment op hun site stonden, maar dat was dus niet het geval. Ik heb de voorwaarden er toen bijgezocht die golden op het moment dat ik het contract met hen heb afgesloten en die bleken dus rechtsgeldig te zijn. Als in de voorwaarden inderdaad staat dat het beltegoed onbeperkt houdbaar is (zonder verdere beperkingen!), dan zou ik bezwaar aantekenen bij Telfort en zo nodig de zaak verder aanvechten. Laat je niet verleiden door naar dure 0900 nummers te bellen, maar stuur je bezwaar per post. Vraag om een schriftelijke ontvangstbevestiging of verzend je brief met bewijs van ontvangst. Persoonlijk heb ik zeer slechte ervaringen met de internet/mobileproviders: HetNet, Telfort en Hi. Mocht het zover komen dat je juridisch advies nodig hebt, dan kun je (via e-mail gratis) terecht bij het Juridich Loket: www.hetjl.nl/hetjl/