Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom bestaat de functie 'onbekend' bellen?

Er wordt 9 van de 10 keer alleen maar misbruik van gemaakt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
961

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat je als consument de keuze moet hebbem of je herkend wilt worden door degene die je opbelt of niet.
Ik vind het wel praktisch want ik heb mijn antwoordapparaat gekoppeld aan mijn tel. toestel. Indien het een anonieme beller is wordt deze automatisch doorgeschakeld naar het antwoordapparaat. Als ze willen kunnen ze inspreken en/of een bericht achterlaten. Kennissen met geheim nummer die me bellen moeten dan een toets drukken om wel over te gaan. Uiteraard kennen alleen zij die toets. Ik heb dus nooit meer last van de vervelende reclamebellers of abonneewervers.
Ik heb wel een mobiel maar gebruik die alleen in noodgevallen onderweg. Ik ben daarop ook nog nooit anoniem gebeld, misschien omdat maar weinigen het nummer kennen van mijn mobiel.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

omdat sommige mensen toch gesteld zijn op wat privacy
tegenwoordig liggen er al zoveel gegevens van je overal te kijk
ikzelf heb ook een geheim nummer en ik vind dit ideaal
alleen al om al die bedrijven die bellen met aanbiedingen

want zo n bel me niet register werkt ook niet goed want ik wordt mobiel nog steeds benaderd terwijl ik me heb aangemeld bij het bel me niet register
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn instanties als artsen, verzekeringen, politie, gemeentehuisambtenaren etc, die niet voor elk wissewasje of door allerlei zeurmensen terug gebeld willen worden. Ze hebben niet voor niets doorgaans een receptie waar alle telefoon binnenkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het in sommige gevallen prettig is om te kunnen bellen zonder dat jouw telefoon nummer bij degene die je belt bekend is zo zet ik eigen nummer zenden uit als ik bv reageer op advertenties op marktplaats en als ik instanties bel waarvan ik twijfel of mijn gegevens daar niet gebruikt worden oa postorder bedrijven ed ik vind het vervelend om door bedrijven telefonies benaderd te worden en probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat mijn nummer bekend word
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding