Weet iemand of er een instantie is waar je een klacht kan indienen over een kabelmaatschappij ?

Toegevoegd na 28 minuten:
wij (een aantal buren en ikzelf) hebben al geklaagd maar wij komen geen stap verder want ook al kopen wij de door hun geadviseerde decoder en andere hulpmiddelen (in totaal al 80 euro) wij kunnen nog steeds niet veel opnemen en nu zeggen ze dat we bij hun een andere recorder kunnen kopen (349 euro) en dat het dan wel lukt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Ik zou adviseren om dit in eerste instantie bij de kabelmaatschappij zelf doen. Kom je er hiermee niet uit dan kun je via OPTA (de digitale waakhond) om bemiddeling vragen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Heb de link voor je opgezocht:
http://www.opta.nl/nl/wat-doet-opta/morgen-wordt-vandaag-bedacht/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het enige wat ik zo 1,2,3 kan bedenken is de consumentenbond, of bij de maatschappij zelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kabelmaatschappij zelf, de branchevereniging, consumentenbond, consumentenprogramma's als Radar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de kabelaar in kwestie , meneer van 't hek en de nationale ombudsman, radar en kassa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan, wat voor klacht het is.
Geduvel over onterecht afschrijven van geld, is weer wat anders dan een klacht over slechte ontvangst, of het verdwijnen van een zender.

Er zijn veel mogelijkheden.
Op het internet kun je sites vinden die speciaal voor klachten over kabelmaatschappijen zijn gemaakt.
Zoals:
http://www.klachtziggo.nl/
http://www.klachtenoplossing.nl/upc/
Het voordeel is hier, dat je snel kunt uitzoeken, of anderen ook soortgelijke klachten hebben.

Ook kun je Vara-Kassa of Tros-Radar schrijven of bellen.
Tijdens de uitzending op maandag van Tros-Radar kun je gratis bellen.
Ook hebben Kassa en Radar een eigen forum, waar je veel kunt lezen over klachten van anderen.
Gewoon even zoeken op de naam van je kabelaar.

Ook kun je hier terecht:
http://www.deombudsman.nl/
(niet te verwarren met de Nationale Ombudsman!)

Als je lid bent van de Consumentenbond, kun je gewoon bellen. Je krijgt dan alle tijd om precies uit te leggen wat je klacht is, en je krijgt advies wat de beste manier is, om tot een mogelijke oplossing te komen.

Als het helemaal uit de hand loopt, bij b.v. een enorm financieel geschil kun je ook terecht bij het juridisch loket (voorheen bureau rechtshulp).
Ook hier geldt, dat het helemaal niet nodig is, dat je direct hij de goede instantie terecht komt, maar dat ze je altijd verder op weg kunnen helpen. Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit antwoord is geschreven vóór ik de toelichting op je vraag had gelezen.
De 1e en laatste alinea van mijn antwoord zijn daarom mogelijk niet relevant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is om een brief te schrijven naar de directie van de kabelmaatschappij en daarin ook te zeggen dat je binnen drie weken antwoord wil.
Je zal zien dat je klacht dan ineens serieus behandeld wordt door veel betere klachtafhandelaars dan waar je eerst mee te maken had.
Succes!