Waarom laat Android je er geen standaard apps er af gooien?

Aangezien ik nooit in de stemming ben om meer dan 150E neer te leggen voor een telefoon, leef ik op budget phones. Ik had eerst een samsung young en nu een motorola moto G3. Het zijn opzich prima dingen maar het geheugen is wel tamelijk beperkt. Op de Young kon ik alleen maar whatsapp zetten. En nu heb ik van mn moto G3 3 apps verwijderd en nog klaagt mn phone over geheugen en hij is nu super langzaam.

Ik keek in het geheugen en het viel me op dat best wel veel geheugen is gebruikt voor standaard apps die je niet kan verwijderen. Op m'n young has ik bijvoorbeeld allemaal demo spelletjes. Op de Young kon ik alleen maar whatsapp zetten en dan was het geheugen vol.

Dit probleem wordt ook niet minder erg door het feit dat Android meer geheugen verkwanseld met updates, hetgeen de telefoon progressief trager en voller maakt.

Ik probeer ook nu mn moto G3 te rooten, maar de installatie van de USB driver blijft hangen op 95% en dit schiet allemaal gewoon niet op. En ik baal dat dit telkens nodig is om te doen.

Ik vraag me dus af waarom de android ontwikkelaars het geheugen van mijn telefoon 'softwarematig' zo limiteren met onverwijderbare garbage zoals...tetris demo.

Ik snap dat ze willen dat je de internet browser en de playstore er niet afgooit, maar tetris demo?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Telefoons
1.6K

Antwoorden (1)

Maak een backup van wat je niet kwijt wil en doe een fabrieksreset zodat je weer met max geheugen kunt werken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit geeft niet eens een klein beetje antwoord op de vraag. Dit geeft een antwoord op de vraag: "hoe maak ik m'n phone sneller" of "hoe maak ik geheugen vrij" en dat vroeg ik niet. Ik vroeg waarom android gebruikers verplicht bepaalde nutteloze apps te hebben.

Bovendien is dat een last resort middel dat ook niet echt praktisch is. Het is een kwestie van tijd voordat de updates weer up to date zijn en dan loop je weer tegen een vol geheugen aan. Ik heb nu succesvol mn phone geroot en zo kon ik veel ongebruikte/nutteloze apps er af knikkeren.