Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn de nieuwe mobiele telefoon oplaad apparaten die je in café's restaurants etc ziet niet schadelijk voor je telefoon of batterijen?

Apparaat, je stopt er een euro in en hij belooft je batterij van je mobiele telefoon op te laden.

Maar je hoeft er geen stekker in te steken. Dus het gaat denk ik via inductie / elektromagnetische straling ?

Is het wel veilig je mobieltje op deze manier op te laden ?

Toegevoegd na 18 uur:
www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=3764

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
804
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geef even een link , want ik denk dat de meeste mensen hier nog niet van gehoord hebben ......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga zoeken ...
escape
13 jaar geleden
Zoals ik al antwoordde werkt dat niet met een standaard GSM. Je moet een ontvangertje op je telefoon plakken, die de energie naar je accu voert. Voor de Iphone zijn er mooie cases te koop die dat doen. Google maar eens op Powermat. Dan werkt het netzoals bij een elektrische tandenborstel. Maar nogmaals, met je huidige GSM gaat niets gebeuren zonder dat extra ding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK dat is interessant. Nou ben ik benieuwd naar dat ding dat ik in dat café zag. Zou het echt een "scam" zijn ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ken deze apparaten niet, maar zoals je ze beschrijft zijn ze volstrekt veilig voor je GSM. Ze zullen helemaal niets met je GSM doen, ook niet opladen. Dat is namelijk zonder draadje onmogelijk met de huidige generatie toestellen.
Misschien kun je wat nuttigers doen met je euro, dat wel...
(Lees meer...)
escape
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding