Hoe stel ik mijn telefoon in om met een VR bril iets te bekijken?

Ik zocht bij apps naar VR maar dan krijg ik normale documentaires te zien (scherm niet opgesplitst in 2 delen), waarin je dan wel met je vinger kunt slepen om de rest van de ruimte te zien. Maar ik wil het soort VR beelden voor mijn VR bril zien, dus met opgesplitste beelden zodat ik mijn hoofd kan draaien om de rest van de ruimte te zien. Ik vond in de handleiding echter niet terug hoe ik dat voor mekaar krijg.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.3K
Thecis
4 jaar geleden
Wat voor telefoon en VR bril is het?
Zelf heb ik een (oudere) samsung met VR Gear, deze kon ik zo in de app-store downloaden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb een Samsung J5 (2016). Maar wat bedoelt u precies met VR Gear? Is dat de naam van de app?
Thecis
4 jaar geleden
VR-Gear is de naam van de VR bril die Samsung maakt (eigenlijk maakt Oculus de brillen).
https://www.google.com/search?q=VR+gear&rlz=1C1GCEA_enDE840DE840&oq=VR+gear&aqs=chrome..69i57.2127j0j1&sourceid=chrome&ie=UTF-8 De brillen hebben een aansluiting voor de telefoon. Ik weet alleen niet of je ook andere merken op de VR Gear kan aansluiten.
Ik heb een oudere telefoon (S6) en kon een nieuwe VR Gear via marktplaats kopen voor 15 euro.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik begrijp het nog steeds niet. Ik heb iets dergelijks waar ik mijn telefoon moet inschuiven. Maar ik heb hulp nodig met het instellen van mijn telefoon. Wat moet ik downloaden? Ik bedoel, ik wil pakweg een documentaire bekijken. Dan zal dat op mijn telefoon toch op een gesplitst scherm worden vertoond? Links en rechts, en met de bril op komen de 2 over elkaar te liggen toch? En dan als ik mijn hoofd draai zou ik toch moeten naar links en rechts kunnen kijken? Althans zo heb ik het eens gezien toen ik op straat mensen van Greenpeace tegenkwam. Ik mocht een VR bril op en er was dus een film maar ik kon alle kanten opkijken, alsof ik zelf een personage in de film was. We zaten in een boot en ik kon achter me kijken en boven en links en onder enzovoort. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik mijn telefoon instel om dergelijke films of documentaires te bekijken maar zit dus vast.
Thecis
4 jaar geleden
Vandaar mijn vraag. Je geeft aan dat je iets dergelijks hebt (verwijzing naar de bril). Maar is het een VR Gear van Samsung of meer een merkloos iets? Samsung heeft zijn eigen VR software, vandaar dat ik het vraag. Ikzelf gebruik de app Oculus.
Maar je kan ook Samsung Gear 360-app proberen
Of Gear VR Device ID
of Cardboard (is voor de gratis kartonnen VR brillen, doet het ook leuk overigens).
LeonardN
4 jaar geleden
Je zal nodig hebben. -Een houder om je telefoon in te schuiven
-Een app die VR bestanden af kan spelen
-Een 360 videobestand Je kan niet zomaar willekeurig een video pakken, en je telefoon voor je neus houden.

Antwoorden (1)

Je moet een VR-bril kopen waar je telefoon in past. Die zijn voor een tientje te koop. Daar schuif je jouw telefoon in. Download Google Cardboard om het te proberen.

Een echte VR-bril zoals bij de andere antwoorden zijn veel te duur voor iets wat je misschien niet leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
Veel te duur? Zelf geef je aan dat je een tientje betaald voor een simpel iets. Ik heb laatst een originele VR Gear gekocht voor 15 euro. Dit lijkt me niet een heel grote uitgave...
LeonardN
4 jaar geleden
@Thecis gast105399 zal met "echte VR-bril" doelen op producten als de Oculus Rift.
Thecis
4 jaar geleden
@LeonardN
Nee hoor. Hij doelt op de GT-Rbrillen zoals in de andere antwoorden (zie hieboven). De enige die genoemd wordt is de VR gear. Stuurprogramma is inderdaad van Oculus. Maar dat is de software die je gratis kan downloaden na aanschaf van een Gear.