Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ontvangt een mobiel zijn internet?

Sinds t mobile odido is geworden heb ik last van enorm slecht bereik. Verschillende meldingen komen bij mijn internet bereik te staan: geen netwerk dekking, 4g wordt plots 3g, of plots volledige bereik weg.

In de winkel zeggen ze dat het door de slijtage van mijn telefoon komt en dat het bij een nieuwe telefoon allemaal opgelost is.

Kan door een iets wat beschadigde telefoon je bereik daadwerkelijk slechter worden?

crispy
4 maanden geleden
Ik heb een dual sim telefoon, 1 van KPN en 1 van Odido. Ik heb meestal een verschil in ontvangst, soms is Odido sterker, soms KPN.
Dus, voordat je een nieuwe telefoon koopt, probeer eens uit met een geleende simkaart van andere provider die je leent.. en kijk meteen of jouw simkaart in die andere telefoon dan wel een goede ontvangst heeft.
ronron1212
4 maanden geleden
op de zelfde manier als je belt
Vaughn
4 maanden geleden
Slijtage lijkt mij sterk, maar rondom je telefoon zitten diverse antennes gescheiden door isolatorstrips, zodra jij je telefoon pakt ben jij een geleider voor die antenne, het kan zijn dat door een missende isolator de antenne juist niet goed meer werkt en zelfs tegen gaat werken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Een mobiel ontvangt internet via signalen van cellulaire torens in de buurt. Dit gebeurt meestal via 4G of 5G netwerken, maar als je telefoon beschadigd is, kan dat invloed hebben op de ontvangst van die signalen.

Als de antenne van je telefoon bijvoorbeeld beschadigd of versleten is, kan dit leiden tot minder goede verbindingen. Dus ja, een beschadigde telefoon kan wel degelijk zorgen voor slechter bereik, maar het is ook mogelijk dat het netwerk zelf niet goed presteert, vooral als anderen ook problemen hebben.

Daarnaast kan het zijn dat bepaalde instellingen of software-updates invloed hebben op de connectie. Het zou goed zijn om dat ook te checken voordat je een nieuwe telefoon aanschaft.

Wie heeft ervaring met soortgelijke problemen? Heeft iemand een oplossing gevonden die werkte voor deze netwerkissues?
(Lees meer...)
4 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing