Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom valt mijn telefoonverbinding uit tijdens autorijden in het buitenland, hoe verhelp ik dat?

Ik merk dat tijdens het autorijden door Duitsland en Oostenrijk af en toe opeens geen verbinding meer heb. Krijg dan de melding ‘niet aangemeld bij netwerk’.
Het gebeurt als eerste bij het passeren van een landsgrens, de telefoon schakelt dan niet automatisch over naar het nieuwe netwerk. Pas als ik mijn telefoon opnieuw opstart zoekt hij zelf een netwerk en maakt hij verbinding. Daarna is het prima, dan kan ik bellen en heb ik ook internet via roaming.
Vreemd genoeg valt de verbinding ook een paar keer uit midden in Duitsland en in Oostenrijk, dan moet er kennelijk ook een nieuw netwerk gezocht worden.
Nu het meest vreemde van dit alles: ik heb een dual sim toestel, met een sim van Odido en een sim van KPN. Van beide sims vallen de verbindingen uit.
Ik heb een Samsung Galaxy A52

Gwen
5 maanden geleden
Het lijkt erop dat je telefoon moeite heeft om automatisch over te schakelen naar het juiste netwerk wanneer je door verschillende gebieden rijdt. Dit kan gebeuren als je verbinding maakt met netwerken die niet goed samenwerken met jouw provider. Je zou kunnen proberen om je netwerkinstellingen te resetten. Dit kan helpen om eventuele bugs of problemen op te lossen. Ga naar de instellingen van je telefoon, zoek de optie 'Netwerk' en kies voor 'Netwerkinstellingen resetten'. Hierdoor wordt je telefoon gedwongen opnieuw naar netwerken te zoeken. Daarnaast is het ook een goed idee om je roaming-instellingen na te kijken. Zorg ervoor dat roaming is ingeschakeld en dat je telefoon is ingesteld om automatisch netwerken te kiezen. Dit kan soms handmatig ingesteld moeten worden. Als het probleem aanhoudt, zou het ook kunnen helpen om je providers te vragen of er bekende problemen zijn met hun netwerken in de gebieden waar je rijdt. Wie van jullie heeft hier ook mee te maken gehad? Welke tips of oplossingen hebben jullie gevonden voor dit probleem?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Problemen met je telefoonverbinding in Duitsland en Oostenrijk zijn supervervelend, zeker als je steeds moet herstarten. Dat 'niet aangemeld bij netwerk' ligt waarschijnlijk aan je telefoon die moeite heeft met automatisch netwerken zoeken en switchen.

Snel Oplossen:

Handmatige Netwerkselectie: Dit is de beste tip!

Ga naar Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Netwerkoperators.

Zet 'Automatisch selecteren' UIT. Je telefoon zoekt dan netwerken, kies er zelf één (bijv. T-Mobile of Vodafone in Duitsland, A1 of Magenta in Oostenrijk).

Als je verbinding wegvalt, herhaal je dit en kies je een ander netwerk. Geen herstart meer nodig!

Reset Netwerkinstellingen:

Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten > Netwerkinstellingen resetten. Let op: je Wi-Fi en Bluetooth worden dan ook gereset.

Check Software Update: Zorg dat je Samsung Galaxy A52 de laatste updates heeft.

Omdat het met beide sims gebeurt, ligt het niet aan je providers, maar echt aan hoe je telefoon omgaat met roaming.
(Lees meer...)
5 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing