Wanneer merk ik aan het apparaat dat het tijd wordt voor een nieuwe mobiele telefoon?

Goedemiddag,
Mijn mobiele telefoon is ondertussen 7 jaar. Wanneer kan ik best een nieuwe kopen en alles overzetten voor het te laat is? Maw, wanneer merk ik aan het apparaat dat het tijd wordt voor een nieuwe?

7 maanden geleden
2K
tinus1969
7 maanden geleden
Lastige vraag, omdat een telefoon er vrij plots mee kan ophouden. Vaak moeten opladen (= slechte batterij) of niet meer installeren van updates zijn signalen dat het tijd wordt voor een nieuwe.
SingingCoyote13
7 maanden geleden
kijk uit met te oude telefoons. ik had er onlangs eentje die ik al bijna 10 jaar gebruikte (android) en dagelijks oplaadde. het opladen ging vooralsnog zonder problemen. maar ik ging een maand of 1 a 2 geleden eens in het ding kijken om te zien welke sim kaart grootte(n) ik had en ik ontdekte dat de accu - helemaal aan het opzwellen was. dit kan dus gevaarlijk zijn, ik vermoed dat zo een accu kan gaan lekken sowieso maar je leest ook vaak over ontplofte mobieltjes en ik denk dat deze bijna hieraan toe was. het is een mirakel dat het van de buitenkant niet duidelijk zichtbaar was maar toen ik het ding opende bleek dit het geval. heb dus gelijk volgende dag een nieuwe mobiel gekocht. de accu ging in de electronicabak van de ah en jammer alleen dat ze vrij prijzig zijn als je een zoekt met dual sim lock vrij met android.

Antwoorden (2)

Het is tijd voor een nieuwe als voor jou belangrijke apps niet meer werken en ook niet geüpdate kunnen worden. Ook als de accu te snel leegloopt voor je gevoel.
Je bent niet gevoelig voor de nieuwste trends omdat je al 7 jaar dezelfde hebt dus een goedkope nieuwe is geschikt voor je. Dus sowieso iets van Android.
7 maanden geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 maanden geleden
"Dus sowieso iets van Android."
Objectief gezien is dat zeker een goed advies ! Maar als iemand al helemaal gewend is aan een iPhone van Apple, dan raad ik aan om bij dat merk te blijven. (en andersom: ben je Android gewend, blijf bij Android)
Het is anders erg wennen aan allemaal nieuwe apps, en ook is het lastig de data en de accounts over te zetten van een iPhone naar een Android telefoon en vice-versa.
Cryofiel
7 maanden geleden
Als de accu te snel leegloopt, én je hebt het geluk dat je nog een telefoon hebt waarvan je de accu kunt vervangen, kun je overwegen een nieuwe accu te kopen.
Het is tijd om een nieuwe te kopen als je ziet dat de apps niet meer zo goed werken. Ik hou mijn GSM 3 à 4 jaar bij want na 3 à 4 jaar begint je apparaat traag te werken en kan je apparaat niet meer updaten. Als de batterij slecht is en al die apps en updates niet meer goed gaan is het ZEKER tijd om een nieuwe te kopen.
7 maanden geleden
Vortexxx
7 maanden geleden
Maar van een apparaat verwacht je toch een langere werkingsduur? Je krijgt standaard in NL twee jaar garantie, en dan zeg jij dat je 'm twee jaar later alweer weg doet? Dan schijf je bij een iPhone15 met 256GB ongeveer €350 tot €500 p/j af... lijkt mij behoorlijk veel. Als ik nu 4 jaar terugga dan was de iPhone 11 het snelste model, en die heb ik nu nog steeds, en die werkt nog helemaal perfect en is behoorlijk snel, ik moet wel zeggen dat ik de 11 pro heb, de iPhone 6 wordt niet meer met updates ondersteund, dus moet de economische levensduur ongeveer 9 tot 10 jaar zijn?