crash bestendig toestel

Hallo. Ik zoek een mobile telefoon. Maar deze moet nogal crash bestendig zijn. Ik zie ze soms wel eens die standaard al voorzien zijn van een rubberen stoot rand. Deze worden ook vaak in de bouw/ industrie gebruikt. Maar weet iemand welk merk/type telefoons dit zijn.
Of weet iemand anders nog een redelijk crash bestendig toestel (simlock vrij)

Toegevoegd na 2 dagen:
Okee dank u allen. het is de samsung b2100 black geworden en bevalt prima! ziet er goed uit en werkt prima dank u!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet zoeken naar toestellen die IP (zie bron) gecetrificeerd zijn. Dit is een certificaat wat aangeeft hoe robuust de toestellen zijn.

Sonim toestellen hebben standaard een 3jaar onvoorwaardelike(!!) garantie. Dit wil dus zeggen als het toestel binnen drie jaar stuk gaat, krijg je gewoon je toestel gereareerd, of geswapt terug.
(bron2 alle sonim toestellen)

De nokia 3720 zoals eerder beschreven haalt in de IP-score een 57, dit is niet slecht, maar als je echt een beestje wil waar je zeker lang plezier van hebt, moet je kijken naar een

Zou ik gaan voor de Sonim XP3.20 Quest Black Pro, kost je hier € 319,00 maar dan ben er zeker van dat je 3 jaar een goed werkende telefoon hebt.

Wil je een heel goedkope ga dan voor Samsung B2100, dit toestel kost je € 109,00 en heeft dezelfde IP57 certificering als de Nokia 3720.

Het is dus maar net hoe safe je wil zijn en wat je er aan uit wilt geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan moet je deze hebben....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Nokia 5140 is zeer sterk en heeft rubber om zijn kast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongetwijfeld Sonim maar die zijn te duur.
Zeker net zo goed, misschien voor de prijs wel beter, de Nokia 3720 Classic. Samen met GSM Helpdesk mocht ik dit toestel onder de loep nemen op haar stevigheid en te kijken wat het aankon. De video toont het resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een HTC HD2,
Een ongelofelijke sterke telefoon!
een rubberen rand en achterkant.
Onwijs groot ding, met het grootste scherm dat momenteel te krijgen is.
Er zit wel een behoorlijke prijs aan.. op dit moment iets van 537 euro. je kan er onwijs veel mee.

Lees hier Meer:
http://www.htc.com/nl/product/hd2/overview.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja okee maar vaak zijn schermen het meest kwetsbaar. maar in idergeval bedankt!