Hoe ben ik goed verstaanbaar als ik bel op de fiets?

Ik gebruik nu zo een set oortjes waar de microfoon aan het ene oordraadje vastzit. Door de lucht en windstroom ben ik heel erg lastig te verstaan als ik praat.

2 jaar geleden
1.2K
bamibal
2 jaar geleden
Een andere belangrijke vraag is of jij het verkeer om je heen wel kunt horen als je met oortjes in je hoofd fietst.
Amadea
2 jaar geleden
Door af te stappen en een plekje aan de kant te zoeken waar je in de luwte staat.
tinus1969
2 jaar geleden
Plus voor Amadea.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
'k wil je niet op kosten jagen maar koop een paar oortjes met noice canceling, ben je van dát probleem af , maar hou je koppie erbij hè ?
BonBonvanJohn
2 jaar geleden
Waarom zou je bellen op de fiets? Of überhaupt iets met de telefoon? Een gemiddeld fietstochtje is niet lang maar lang genoeg voor jou om tijdens het bellen onder een bus te komen. Je kan beter wachten tot je op je bestemming bent aangekomen. Die telefoon loopt niet weg. Telefoon uit of op stil op de fiets.
Poet
2 jaar geleden
Mijn hemel wat een belerende reacties! Ik fiets al een jaar of 35 heel veilig en vaak urenlang, veelal op vrijliggende fietspaden. Ik zou dan graag wat langere gesprekken kunnen voeren en aldus dubbeltaskend tijd uitsparen.
Johan, ja ik zoek zoiets. Oortjes met een noise-cancelling microfoontje. Maar die vind ik nergens behalve bij een startup die nooit echt begonnen is dan wel reeds ter ziele is (Xpuff)
ronron1212
2 jaar geleden
@Poet U mag tijdens het fietsen muziek luisteren, bellen en uw telefoon of ander elektronisch apparaat handsfree gebruiken. Bijvoorbeeld via oordopjes waarbij u de knopjes aan het snoer gebruikt voor het beantwoorden van een telefoongesprek. U moet wel zorgen dat u het omgevingsgeluid nog hoort. Dit kunt u doen door maar een oordopje te gebruiken of het volume laag te zetten. U mag ook spraakbediening gebruiken. Tijdens het fietsen mag u uw telefoon niet klemmen tussen uw oor en schouder.
Poet
2 jaar geleden
Dank ronron, exact zoals ik het wil doen
Poet
2 jaar geleden
Ik ben er inmiddels uit met dank aan JohanSnijders. Googelend met termen als windblocker en microphone vind je flapjes van dat zachte foam met klitteband die exact om het snoermicrofoontje van je oortjes passen. Toch opvallend weinig aanbod, zeker in Nederland.
Ik vond ze hier:
- windblocker.com
- reporterstore.com/windblocker-headset-black

Antwoorden (1)

Dan moet je een windkap kopen/maken! Dat remt de wind maar niet het geluid
2 jaar geleden
Henk253
een jaar geleden
Als je het mij vraagt is handfree bellen ook niet risico vrij vooral niet wanneer het een emotioneel gesprek betreft hoe kan je op zn moment met je gedachte bij het verkeer zijn.