Een prepaid SIM-kaart van welke provider is onbeperkt geldig?

Ik had een SIM-kaart van Lycamobile. Helaas heb ik ontdekt dat die geblokkeerd wordt als je het beltegoed niet gebruikt.

2.2K
TurfGraver
4 jaar geleden
Volgens mij geen enkele.
https://www.bellen.com/mobiel/prepaid-geldigheidsduur
Anders zouden ook ongebruikte kaartjes altijd een 06 nummer reserveren, en er is al een tekort aan 06 nummers.

Antwoorden (1)

Bij geen enkele.

Zelf zeggen de providers wel dat hun kaarten "onbeperkt houdbaar" zijn maar dan moet je bijv. minstens 1x in X maanden een sms sturen.

Ik snap het wel. Als telefoonkaarten waaraan geen abonnement gekoppeld zit werkelijk onbeperkt geldig waren, dan zouden er een hoop ongebruikte 06-nummers zijn die niet opnieuw kunnen worden uitgegeven. De voorraad nummers is echter niet oneindig.