Mag mijn HTC One zolang weg zijn?

Eind juni heb ik mijn HTC One opgestuurd naar reparatie voor het repareren van het apparaat, nu, al bijna 3 weken later heb ik het apparaat nog steeds niet terug ontvangen. Mijn toestel ligt al sinds woensdag bij PostNL in het sorteercentrum en er is niets bekend over wanneer ik het ontvang, ik heb geeneens een werkende track&trace code.

Neem ik contact op met HTC, dan sturen ze me door naar PostNL. PostNL stuurt me weer terug naar HTC. Ik ben redelijk geirriteerd hierover, want het is toch wel een duur toestel.

Bestaat er iets als een limiet over hoelang het mag duren voordat het toestel terug is? Kan ik hier ergens aanspraak maken op iets?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn eerste telefoon ligt al sinds augustus 2009 bij de reparateur...

Het beste antwoord

Het beste kunt u nogmaals contact opnemen met HTC en hier vragen naar de Track en Trace code van uw pakket. Het bedrijf welke de reparatie in behandeling heeft is verantwoordelijk voor de reparatie en dus ook het retour sturen naar uw adres. PostNL heeft in dit geval niks met de reparatie te maken.

Of drie weken lang duurt? Dat hangt ervan af wat u heeft afgesproken met het reparatie bedrijf. Drie weken is volgens mij nog binnen de gemiddelde reparatie duur...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het probleem is dat er geen track&trace code is die werkt. Ik krijg dan telkens een foutmelding. HTC is de enige die de status kan opvragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In dit geval zou ik bij HTC toch wat meer druk zetten. Als volgens HTC het pakket al teruggezonden is en sinds woensdag bij PostNL ligt lijkt me niet juist. PostNL doet niet zo lang over een pakketje...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dan inderdaad eraan dat het pakketje gewoon kwijt is geraakt en dat ze het zo van zich af willen praten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is mogelijk, maar zij kunnen dit opvragen bij PostNL.
Laat je niet zo snel wegjagen en bel HTC terug en blijf gewoon zakelijk en maak duidelijk dat je nu wilt weten waar je telefoon is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nu al 2 weken elke dag contact opgenomen, telefonisch, en via de live chat. Ze blijven maar volhouden dat het sinds woensdag bij het sorteercentrum ligt en dat het pakket is vertraagd en dat het onbekend is wanneer hij komt. Het kan dus lang gaan duren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het bij het sorteercentrum zou liggen dan zou de track&trace code wel werken en aangeven dat het bij het sorteercentrum ligt. Het is duidelijk dat het nog niet is verstuurd. Verantwoordelijkheid HTC. Maak ze dat maar duidelijk. Als je over een week nog niet verder bent een aangetekende brief naar HTC sturen dat je je toestel terug eist of eventueel een vervanger krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HTC zal dan weer zeggen dat het de fout is van PostNL, dus dan kom ik niet verder. Dat hebben ze me nu al duideiljk gemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als hun zeggen dat het bij postnl is afgegeven dan moet de track&trace code ook al ingevoerd zijn. Dan zou die dus iets moeten aangeven op de postnl site. En verder blijft het de verantwoording van HTC. Ook al is het afgegeven aan postnl. Dat hun dan maar achter postnl aan gaan waar jouw toestel is.

Andere antwoorden (1)

3 weken zijn wel lang als je hem terug wil zou ik naar de politie gaan die regelt het wel