Hoe beveilig ik het internet op mijn mobiele telefoon (HTC Legend)?

Ik wil niet dat mensen gebruik kunnen maken van mijn internetverbinding, en dat er geen virussen op mijn telefoon komen...

Ik gebruik zelf veel mobiel internet en heb hier ook een bundel voor.

Het gaat om een HTC Legend.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Een wachtwoord zetten op de browser kan helaas niet.
Wel kun je een patroon instellen voor bij het ontgredelen van het toestel.

Dit doe je als volgt:

- Druk op het homescherm op de "menu" knop.
- Druk op Instellingen.
- Druk op "Locatie en beveiliging"
- Vervolgens op "Stel een patroon in"

Hierna start een wizzart om het patroon in te stellen.

Het kan zijn dat het iets anders heet dan als ik hierboven beschrijf. Dit komt omdat ik de Nexus One heb, waar geen Nederlandstalige versie van Android op staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wolgen, heel erg bedankt voor je reactie! De uitleg is duidelijk, maar helaas niet van toepassing op mijn vraag. Het beveiligen van de telefoon zelf is geen probleem. Hier zit al een wachtwoord op dus niet iedereen kan zomaar gebruik maken van de telefoon als ze deze in hun bezit krijgen. Het gaat er om dat mensen geen gebruik van mijn internetverbinding kunnen maken. Bij een router in een thuisnetwerk stel je ook zo'n wachtwoord in, waardoor niet iedereen op jouw verbinding gaat zitten internetten. Zoiets wil ik ook op mijn telefoon (als dat mogelijk is) Als ik jouw goed begrijp, leg je uit hoe ik mijn telefoon beveilig tegen het gebruik van internet op mijn mobiele telefoon door een wachtwoord in te stellen voordat je bij de programma's kunt komen..... Toch heel erg bedankt, en wie weet is het na mijn uitleg wel duidelijk en kun je me alsnog van een goed antwoord voorzien! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag is me nog niet helemaal duidelijk.
Je hebt op je telefoon een 3g verbinding en die verbinding wil je beveiligen tegen oneigelijk gebruik? Het is niet mogelijk om zomaar die verbinding te delen, tenzei je tether aan hebt staan. Beveiliging is dan niet nodig, maar ik denk dat ik je nogsteeds verkeerd begrijp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je begrijpt me vraag nu goed. Ik wilde weten of (en hoe) ik mijn 3G verbinding kon beveiligen tegen ongewenst gebruik door andere mensen in mijn omgeving...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet nodig, want de 3g verbinding is gekoppeld aan je simkaart. Standaard deelt je telefoon dit niet tenzij tether aanstaat. Wat niet uitgezonden wordt kan dus niet beveiligd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, heel erg bedankt voor deze info Wolgen!
Er is een gratis Antivirus scanner te downloaden uit de Android Market.

Zie de QR code, onderaan dit bericht.