Ik wil een "Nokia Asha 501" kopen, maar er staat vermeld dat deze een micro simkaart heeft. Ik heb 'n gewone (pay&go), wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

De normale kaart kan geknipt worden bij een normale telefoonwinkel als Belcompany. Die hebben een bepaald tangetje waardoor hij een Micro-SIM van je oude "grote" SIM-kaart maakt. Dit is of gratis, of bijna gratis. De Grootte is dus aan te Passen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook bij veel providers een nieuwe simkaart krijgen, deze is meestal gratis! (of voor een klein bedrag als €5)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan een paar dingen doen.
Zelf knippen, laten knippen of een nieuwe microsimkaart ophalen ( met nummerbehoud ).
Let wel, bij het knippen van de sim heb je het risico dat de opgeslagen adresboek cq andere zaken niet meer benadert kunnen worden.
Beter is dan om van te voren een backup te maken van deze gegevens.

Een mal en een tutorial om het eea zelf te knippen kan je hier vinden.
http://www.microsimknippen.nl/zelf-een-micro-sim-knippen/

Je kan het ook laten doen bij een service winkel, dan loop je iig niet het risico dat het mis gaat.
Soms rekenen ze daar een klein bedrag voor maar in sommige gevallen is het gratis.
Eea kan je ook terugvinden op de webpagina van de diverse providers.