Hoe weet Apple (via de Kaarten-app) waar het druk is?

Op de Kaarten-app van de Apple apparaten zie je rode en oranje stipjes staan waar (druk) verkeer is. Zelfs op wegen zonder camera's geven ze het verkeer weer. Hoe is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Daar worden geen camera's voor gebruikt, want daar moet je dan de hele dag naar kijken en ze staan niet overal.
Hiervoor kijken ze hoeveel telefoons er zijn op een bepaald stuk weg en hoe snel ze bewegen. Als er een heleboel op een weg zijn die nagenoeg stil staan, dan heb je een file.
escape
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit lijkt me onmogelijk aangezien je batterij dan heel snel leeg zou gaan, en Google Maps heeft hetzelfde net als veel andere kaart apps, hier zit toch iets anders achter denk ik.
escape
7 jaar geleden
Tja, als je me niet gelooft, dan weet ik het ook niet meer. Jammer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Leuk om even te lezen: https://tweakers.net/nieuws/106387/tno-data-google-kan-mogelijk-sensoren-voor-meten-verkeersdrukte-vervangen.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat het met de batterij te maken zou hebben snap ik niet kees52