waarom heb je altijd 3x zoveel ruimte nodig dan dat voor de app nodig is op android?

iedere keer, maar dan ook echt iedere keer als ik een app wil downloaden, krijg ik de melding dat mijn opslag vol is terwijl er nog ongeveer 500MB vrije opslag is.

ik wordt hier echt helemaal gek van en moet blijkbaar dus 2-3 apps verwijderen om vervolgens 1 app te installeren.

hoe komt dit en hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Cryofiel
7 jaar geleden
WAAR heb je die vrije opslag? Als je 500 MB vrij hebt op je SD-kaart terwijl de app in het interne geheugen wordt geïnstalleerd, heb je niets aan die vrije ruimte.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
op mijn interne geheugen ofcourse
capthavoc
7 jaar geleden
los nog even waar het neergezet wordt Een app installeren bestaat zogezegd uit 3/ gedeeltes
1 het complete setup bestand meestal in een "gezipt" formaat dat je download naar je telefoon
zeg eens dat dat 500 mb groot is zie het als de hele hoofddoos waar alles in zit 2 het uitpakken van de hoofddoos
maar in dit geval wordt niet alles 1 voor 1 uit de doos gehaald maar gekopieerd vanuit de "doos"
dus heb je alles 2 keer een aangezien het gezipt is is dat soms groter dan 500 mb 1000+ mb
vaak is dit een temp map in je RAM geheugen
maar als sommige bestanden te groot zijn wordt ook tijdelijk een gedeelte virtueel geheugen gebruikt. 3 en vanuit de temp map wordt alles op zijn vaste plek gezet door een opdracht file die zegt waar alles heen moet. 1500 mb max pas als de files op zijn plek staat zal de opdracht file de mogelijkheid bieden de tempmap te verminderen met die file die net geinstalleerd is
vaak doet hij dat pas om de zoveel bestanden 1500 mb en dalende ,...... tot 500 mb de "hoofddoos" 500mb verwijderd hij pas helemaal aan het eind.
op pc blijft het zelf staan en moet je het handmatig verwijderen op telefoon is dat meestal automatisch.
Dus heb je, ook al is het tijdelijk, vaak 3 keer de ruimte nodig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
en die temp-map en de gedownloade apk zou je ook niet op een of andere manier op de sd-kaart kunnen zetten?

Antwoorden (1)

De App zelf kan bijv. 13mb zijn, maar hoelanger je de app gebruikt hoe meer data er wordt opgeslagen, en daar moet wel plek voor zijn.

Bijv. Gta sa is 13mb, maar de obb data in totaal 2,3gb