Hoe zorg je ervoor dat je iphone 5c touchscreen het weer doet?

Mijn iphone leidt een eigen leven. Zonder dat ik iets aanraak gebeurt er van alles. Bijvoorbeeld als ik een berichtje aan het typen ben worden er oppeens random letters aangeklikt. Ik kan dan niks doen om het te stoppen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
alvast bedankt!
groetjes Marlou

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het scherm verder nog helemaal heel? Het kan door barsten en scheuren in je scherm komen. Anders kun je proberen de telefoon terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Dit kan via de instellingen van je iPhone. Zorg dan wel dat je eerst een backup van al je foto's en contacten hebt gemaakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zet je toestel uit en weer aan . Zo niet probeer een back-up te maken en biedt hem ter rep aan . Ik heb goede ervaringen bij kleine tel rep winkeltjes . Succes .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet dat mijn pa een keer een vergelijkbaar iets had op zijn Nokia Lumia. Hier kwam het door de screenprotector die erop zat (dun plastic sticker om het scherm te beschermen tegen krassen). Als dit een beetje warm werd begon het dingen te voelen die er niet waren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
mijn scherm is nog helemaal heel en er zit geen protector op.

Antwoorden (1)

Sinds wanneer heb je dit probleem? Probeer te bedenken wat je rond die tijd gedaan hebt. Bepaalde apps geinstalleerd, telefoon laten vallen, software updates gedownload, noem het maar. In het geval dat je een app hebt gedownload, zou ik deze even deïnstalleren en kijken of dit effect heeft. Mocht je net een software update hebben gedaan, zou het best daar aan kunnen liggen. Probeer in dat geval of je kan "downgraden" naar een eerder iOS (ik weet niet of dit mogelijk is). Mocht dit allemaal niet helpen kan je proberen om de telefoon te resetten naar de fabrieksinstellingen. Mocht dat ook niet helpen dan zou ik je telefoon even langs brengen bij de lokale telefoonboer, dan kan hij je meer vertellen en eventueel je scherm vervangen