Hoe komt het dat mijn telefoon zo snel leeg loopt?

Als ik op stage ben en ik heb de WiFi op mijn mobiel aan staan (Samsung galaxy s3 Neo), dan is halverwege de dag mijn batterij vaak al meer dan de helft leeg. En dat terwijl ik m niet eens gebruik. Hij wordt dan ook vaak heet. Ik zie m soms met een paar procent per keer leeglopen.

Als ik thuis ben of de WiFi uit doe, dan heb ik hier helemaal geen last van.

Wat zou hiervan een oorzaak kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
de wifi zorgt soms voor veel internet gebruik, ik heb er ook last van. Het kan komen door de apps die worden geactiveerd omdat je met internet verbonden bent. het wifi kan ook veel batterij kosten als die vaak aan het scannen is. tip: zet de wifi uit als je hem niet nodig hebt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zet nu ook de wifi uit, anders is mijn telefoon heel snel leeg. Zal inderdaad wel komen door het zoeken wifi. Misschien te veel routers hier, waardoor mijn telefoon elke keer gaat switchen.
Ritsuka
8 jaar geleden
geen wifi aanzetten als je dit niet gebruikt

Het beste antwoord

Mijn eerste idee is toch slechte ontvangst op je werk. Dat hij zo warm word is een indirect gevolg van het snelle leeglopen. En dat de telefoon zo hard moet werken zou kunnen omdat hij moeite heeft met het vasthouden van het netwerk.