Hoe kun je met een iPhone in 16:9 fotograferen?

Alle foto's die ik met mijn iPhone 6 maak zijn in 4:3 verhouding, terwijl alle schermen waar ik de foto's op bekijk in een 16:9 verhouding zijn. Ik weet dat de camera sensor een 4:3 verhouding heeft en dat dat binnen de fotografie nog steeds de standaard is, maar zou graag foto's in 16:9 maken en dat ook zien op het display van de telefoon. Tips om de foto's achteraf met software te 'croppen' naar 16:9 helpen niet, want ik wil bij het maken zien wat ik op de foto zet.

paulus811
8 jaar geleden
6.6K
paulus811
8 jaar geleden
Ja, wimkees dat is precies wat er gebeurt. Aan beide kanten van de foto zie je zwarte balken. En ik zie geen instelling om dat te veranderen. Het scherm is idd 16:9 maar de foto's zijn dat niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik neem aan dat de on-screen weergave van de te maken foto ook 4:3 is als je een 4:3 foto maakt. Dus dat je zwarte balken hebt met het maken van een foto. Wel vreemd hoor. M'n S4 heeft een 16:9 scherm en 4:3 sensor. Maar in de instellingen van de standaardfoto-app kan je hem gewoon naar 16:9 of 4:3 zetten (in meerdere resoluties). Net even nagekeken ik denk dat deze daar zelfs standaard in stond (16:9), want ik wist niet dat ik dus nog een resolutie hoger kon. Dat Apple niet doodgegooid wordt met dat verzoek. Heel onnozel idd dat je daar een 3rd party app voor nodig hebt.

Het beste antwoord

Met een app als Procamera

https://itunes.apple.com/us/app/procamera-7/id694647259?mt=8&ign-mpt=uo%3D8

formats (16:9, 4:3, 3:2, 1:1, 3:1)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Thanks MrTomaat. Heb inmiddels Camera+ geinstalleerd en daarmee is het ook mogelijk.Wel vreemd dat ik nu twee camera apps heb (de Apple variant kan ik niet verwijderen) voor zo een simpele instelling als de beeldverhouding. Voor 2,99 is mijn 'probleem' opgelost. Dank en groet