Waarom wil mijn iPhone 3Gs niet of nauwelijks verbinden met mijn wifi ?

Ik probeer te connecten met mijn wifi en dat ging altijd goed,nu ineens sinds een paar dagen gaat het heel moeizaam of gewoon helemaal niet.
Ik heb de modem opnieuw opgestart en mn telefoon ook dmv de thuisknop en de knop bovenop ingedrukt te houden maar het werkt niet.
Ik heb al in het wifi menu "vergeet dit netwerk" gedaan en opnieuw mn wachtwoord ingevoerd maar krijg dan meteen de melding "verbinding met ..... niet mogelijk"
Ik word er een beetje simpel van van elke keer dat gezeik met die verbindingen.
Waar ligt dit aan,aan mijn telefoon of mijn modem en hoe kan ik hier achter komen en oplossen ?

Toegevoegd na 16 minuten:
Overigens is mijn iPhone via 3G sneller als via wifi als ie eindelijk verbonden is terwijl de speedtest gewoon goed is en mijn pc ook gewoon goed werkt,al gaat dat dan wel via de lan kabel.
Zou er iets kunnen zijn met het wifi signaal van de modem ?
Ik heb vol bereik op mijn iPhone als ie verbonden is maar zo traag als dikke str*nt door een trechter :-(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

3G staat los van uw wifi, maar dat wist u waarschijnlijk al.
Als het probleem in uw router ligt of aan uw toestel is moeilijk te zeggen.
Een simpele test zou hier uitsluitsel over kunnen geven.
Probeer eens in te haken op iemand anders zijn netwerk, bij vrienden, kennissen of buren maakt niet uit.
Is uw verbinding dan wel goed, dan weet u dat u de oorzaak bij uw router moet zoeken.

Staat deze goed ingesteld?
Even de menu's doorlopen van uw router, mischien dat er iets niet goed staat.
U kunt ook proberen om eventueel het kanaal van uw router te verzetten, bijvoorbeeld van kanaal 11 naar 6.
Het heeft inhoudelijk weinig om het hemd, maar kan net dat beetje extra geven.
Even alle settings noteren en dan links en rechts wat proberen.

Was uw verbinding ook bij de andere netwerken beroerd, dan zou u het probleem bij uw toestel moeten zoeken.
Gezien dat je daar al van alles geprobeert heb dan zou je met deze gegevens wellicht even bij een servicepunt naar binnen kunnen lopen.

Uiteraard en dat zou nu net u moeten overkomen zijn ze alle twee niet koosjer.
Dan gaat het bovenstaande natuurlijk ook op.

Maar als er iets met uw router aan de hand was dan was het u waarschijnlijk al wel eerder opgevallen.

Kans is levensgroot aanwezig dat de oorzaak toch in uw toestel gezocht moet worden.