Mijn ov zit in mijn hoesje van mijn Samsung Galaxy S6, deze schakelt automatisch telkens mijn NFC weer opnieuw aan, hoe voorkom ik dit?

Mijn ov zit in mijn hoesje van mijn Samsung Galaxy S6. Telkens krijg ik de melding ' NFC-rtagtype niet ondersteund' oid. Dan zet ik mijn NFC functie op mijn mobiel weer uit, maar even later schakelt mijn telefoon deze zelf weer in. Hoe los ik dit op (met mijn ov in het hoesje te laten)?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Een OV-chipkaart werkt via NFC (Near Field Communication), maar uiteraard alleen op apparatuur van de vervoersbedrijven. De NFC op de mobiele telefoon probeert de NFC-tag van de OV-chipkaart te lezen, maar kan daar niets mee.
Vandaar de foutmelding.

Je zult waarschijnlijk hetzelfde probleem ervaren als je een nieuwe bankpas, die contactloos betalen ondersteund via NFC, in het hoesje van de telefoon plaatst.

Je kunt de NFC-faciliteit op de telefoon uitzetten (scheelt ook batterijverbruik). En anders zul je de pas(sen) ergens anders moeten bewaren.

Overigens gaat de mobiele telefoon in de toekomst misschien de OV_chipkaart vervangen. Dan is probleem ook opgelost!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wanneer ik de functie NFC uitschakel, schakelt ie zichzelf telkens weer opnieuw in..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Doe je het op deze manier? :
https://handleidingen.vodafone.nl/web/samsung-galaxy-s6-edge/ontdek-het-toestel/nfc/nfc-in-of-uitschakelen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Yes, op die manier gedaan. En nu heb ik dat teken van NFC tussen mijn snelle instellingen staan zodat ik deze snel kan uitzetten aangezien ie gewoon weer zichzelf aanzette
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt toevallig niet of andere app actief die dat doet ? Overigens klagen meer mensen op Internet over NFC die autom. aangaat. Google....