Waarom is een Iphone nou zo veel duurder dan een Ipod Touch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van alleen al de onderzoekskosten die bij telefoons nou eenmaal veel hoger zijn dan bij MP3spelers

Antwoorden (5)

Omdat je er mee kan bellen en met een ipod niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan bellen en smsen enzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk omdat je met de iPhone toch nog wat meer kan, je kan er natuurlijk mee bellen e.d. je hebt ook een GPRS verbinding, bluetooth, mail applicatie, speakers , batterij gaat langer mee..

Toegevoegd na 13 minuten:
De iPod Touch heeft veel gelijkenissen met de iPhone 4. Toch zijn er ook belangrijke verschillen. Daarnaast is de 4e generatie van de iPod Touch op belangrijke punten verbeterd in vergelijking met het derde model. De belangrijkste verschillen op een rijtje:

Verschil iPod Touch en iPhone
Geen telefoon of internetmogelijkheid via gsm-masten;
Geen gps;
Geen kompas;
Iets lagere kwaliteit scherm;
Minder werkgeheugen;
Andere behuizing (achterzijde is chroomkleurig);
Geen autofocus en flitser voor de camera (en lagere resolutie: 1 megapixel in plaats van 5);
De camerabeelden hebben een minder hoog dynamisch bereik (bij de iPhone worden zowel zeer donkere delen als zeer
heldere delen goed weergegeven);
Kleinere ingebouwde luidspreker;
iPhone 4 32 GB: richtprijs €1000;
iPod Touch 32 GB: richtprijs €300.

Verschil met vorige generatie
Voor de duidelijkheid nog even de belangrijkste verschillen met de vorige generatie van de iPod Touch:
Nu voorzien van camera aan voor en achterzijde;
Batterijduur voor audio van 32,5 uur naar 53 uur. Voor video van 6 uur naar 8,5 uur;
Scherm met een hogere resolutie;
Gyroscoop toegevoegd;
Ingebouwde microfoon;
Wordt standaard geleverd met iOS4, met multitasking.

Pluspunten
Zeer veel applicaties beschikbaar in de App Store, dus zeer veelzijdig;
Met ingebouwde microfoon en camera bruikbaar voor (video) bellen via internet;
Goede beeldkwaliteit bij het bekijken van foto’s en video’s;
Goede batterijduur;
Goed gebruiksgemak.

Minpunten
De achterkant is zeer gevoelig voor krassen;
Geen FM-radio;
Weinig keus in modellen;
De fotocamera is fix-focus en heeft een lage resolutie;
Sterk gebonden aan het media programma iTunes;
Pasvorm hoofdtelefoon niet voor iedereen geschikt;
Bluetooth ondersteuning kan beter;
Geen gps.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve een telefoon zit er ook een gps in. Een apparaat wat los honderden euro's kost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De iPhone heeft een ingebouwd gps-systeem en je kunt er mee bellen en sms'en, ook kun je er een internet-abbonement opzetten, en dan kun je overal internetten.