Ik wil misschien mijn iPhone 3g jailbreaken. Wat is de hoogste versie van ios die ik erop kan zetten?

Er staat nu ios 4.2.1. op. Dit is de hoogste versie die op de 3g kan functioneren. Als ik mijn IPhone jailbreak, welke versie van ios kan ik er dan opzetten en wat voor verbeteringen biedt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een unthethered jailbreak (jaibreak waarbij je je telefoon opnieuw kan opstarten zonder hem aan je pc te hangen) in beschikbaar tot en met iOS 5.1.1 (laatste "normale" versie)

Een handleiding daarvoor vind je hier

http://www.iphoneclub.nl/185559/handleiding-jailbreak-ios-5-1-1-op-iphone-ipod-touch-en-ipad-met-absinthe-2-0-1-jailbreak/

De benodigde software (Absinthe 2.0) kun je hier downloaden

http://greenpois0n.com/2012/05/absinthe-2-0-has-arrived/

Het installeren van de iOS 6 beta wordt afgeraden omdat deze nog niet geschikt is voor dagelijks gebruik. Tevens is deze alleen tethered te jailbreaken, wat inhoud dat je je iPhone alleen opnieuw kan opstarten als deze aan je pc hangt.

De voordelen van jailbreaken zijn dat je software kunt draaien die door apple niet is toegestaan. Deze software maakt gebruikt van delen van het besturingssysteem die door apple gezien worden als niet aanpasbaar. Denk hierbij aan je lockscreen, je springboard en notification center. Tevens is het mogelijk om betaalde apps gratis te downloaden, google hier zelf even op.

Verder zijn er nog een legio voordelen van jailbreaken, maar deze zijn eigenlijk alleen interresant voor de ervarenere gebruiker.

Een nadeel kan zijn dat je malware binnen haalt, software die je via een jailbreak binnen haalt is niet gecontroleerd hierop. Tevens kunnen sommige programma's (niet de jailbreak zelf) je systeem instabiel maken wat kan leiden tot systeem crashes of het vastlopen van je systeem.

Een jailbreak is makkelijk ongedaan te maken door je telefoon te herstellen via itunes. Hierbij wordt de orginele firmware weer terug gezet en verdwijnt de jailbreak. Dit zorgt er ook voor dat jailbreaken geen invloed heeft op je garantie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gewoon de laatste iOS of een illegale Beta van iOS 6. De voordelen zijn de nieuwe of extra dingen van dat OS.