Wat maakt een blackberry nu superieur in email en sms?

In vergelijking met bijvoorbeeld een querty smartphone als Nokia N97 mini?

Wat kan een blackberry met email wat de andere toestellen niet kunnen?

Mijn interesse gaat meer uit naar meerdere gmail accounts en niet zo zeer zakelijk exchange server accounts.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoals Malibuman al aangaf heeft blackberry een eigen emailservice. Deze haalt de mail voor je op en stuurt hem direct door naar je toestel. Dit heeft de volgende unieke voordelen:

1. Het word DIRECT gepushed. Mail komt dus net zo snel aan als sms.

2. Het is beveiligd, particulier zelfs 6x beter dan internetbankieren. Zakelijk 20x veiliger.

3. Het word gecomprimeerd (kleiner gemaakt) elke mail is 2kb. Tenzij je zelf de bijlagen wilt ophalen enz. Dit betekend dat in het buitenland gewoon gemail kan worden. Het kost daar hooguit 5euro per MB. dat zijn 600 mailtjes.

4. tot 11 mailacounts toe te voegen die allemaal bovenstaande voordelen hebben.

5. De opzet is simpel en duidelijk. Het geeft een top overzicht en een hele eenvoudige bediening. mail word netjes 1 gesprek als je wilt (1 menu waar al je gesprekken netjes gecombineerd worden) of het andere menu waar elk mailtje 1 item is.

6. Instellen van de mail is ECHT simpel. Waar bij bijna elk toestel nog servers en onzin moet worden ingevuld is bij blackberry een mailadres en wachtwoord voldoende.
Zelfs bij hotmail accounts. Probeer dat maar eens op een Windows of android toestel. dan zit je aan de app van windows zelf vast of je moet naar de online webpagina waarmee je hotmail dus altijd "appart" van je menu loopt.

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt ermee pingen. Dat kan alleen met Blackberries.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is tegenwoordig software die je op je Iphone kunt zetten zodat je ook met je Iphone naar een Blackberry kan pingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cool!
Blackberry heeft een eigen service waar je meer voor je internet betaald. Deze pusht je email door via een beveiligde verbinding. Persoonlijk zie ik er het voordeel niet van in. Als je echt alleen gmail accounts gaat gebruiken kun je net zo goed kiezen voor een toestel wat op android draait. Htc heeft een paar hele leuke toestellen. Bv de desire of de legend. Hierop kun je ook veel makkelijker internetten dan op een Blackberry. Android is ontwikkeld door Google. Dus hele goeie keuze als je met gmail werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben een vast toetsenbord en je kan ping gebruiken. Dat was het orginele, ik denk toch dat ping doorslag geeft. Ik heb liever de HTC Google Nexus One