welke is beter N97 mini of Blackberry Bold 9700??

Als eentje niet goed is? waarom niet? en vergelijk de baterijleven is het lang.. ik gebruik een mobiel veel.. ik heb nu een blackberry bold 9000 en baterij raakt toch snel op, vooral als je veel bezig mee bent. nou zeg het maar :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat ik mij afvraag is wat uiteindelijk de reden was van je aanschaf van de BB9000. Zelf gebruik ik de Bold 9000 én Bold 9700. Als je de voordelen van BlackBerry bent gewent zou ik niet overstappen naar het Nokia toestel.

De BlackBerry heeft me nog nooit in de steek gelaten en bied vele mogelijkheden. Zowel zakelijk als particulier. Gebruik jij de BIS of BES versie? Dat bepaald namelijk ook de zaken die nodig zijn om een gelijkwaardige situatie te kunnen creëren als je overstapt naar Nokia.

In het kort, de Bold 9700 moet je ff in je hand houden en kijken hoe groot het scherm is. Het in de winkel bij een toestel dat aan gezet wordt voor je/van iemand. Zodat je kan bepalen of het scherm groot genoeg is voor je. De BB9700 heeft namelijk wel een wat kleiner scherm, is wat compacter.

Daarnaast zijn de voordelen vooral dat hij meer intern geheugen heeft (dus je kunt meer programma's naast elkaar draaien zonder vast te lopen en meer programma's installeren). Hierin is hij ook wat sneller, omdat de processor wat sneller is. Dit type BB is wel het luxe type en completer/krachtiger dan de BB9700 is er momenteel nog niet.

Maar het blijft afhankelijk waarvoor jij het voornamelijk wilt gebruiken. De BB9700 heeft overigens precies dezelfde accu dan de BB9000, alleen gaat de BB9700 efficiënter om met energie waardoor hij langer op 1 accu kan presteren.

Ik zou zeggen: BB9700, uit eigen ervaringen.

Ben benieuwd naar je reactie (mijn vragen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je gelukkig bent met je BB blijf er dan bij en ga voor de 9700.
De Nokia is gewoon een heel ander soort toestel. Puur zakelijke en doen wat het moet doen (BB) tegenover een puur entertainmenttoestel.

Uit eigen ervaring zou ik voor de BB gaan. Als er vooral veel gebeld / gesmst / mailt word dan is de BB hier gewoon sterker en gebruiksvriendelijker in.

De Nokia heeft een hoop extra leuke mogelijkheden maar de mail enz zit gewoon wat minder goed in elkaar. Iets wat bij mij als BB gebruiker de nodige irritaties opriep. Onnodige handelingen doen voor bepaalde acties.

Batterij zal bij beiden niet denderend zijn. We hebben het hier natuurlijk wel over uitgebreide smartphones. Al wil bij BB het nog wel eens flink helpen de WIFI uit te zetten.

(Draait je 9000 trouwens op 4.6 of 5.0? aangezien de 9000 eigenlijk niet krachtig genoeg is voor 5.0 wat nogal schadelijk is voor de batterijduur)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kies je voorkeuren. Wil je pingen, hou je van 'brick breaker' en vind je het uiterlijk van de software van Blackberry mooi? Kies dan voor de Bold.
Wil jij liever een telefoon die eerst moet uitschuiven om te typen, touchscreen en een betere camera ? Kies dan de Nokia N97 Mini!