Hoe komt het dat mijn Iphone 5c snel vol is?

Ik heb net (een maand) een nieuwe iphone 5c. Ik heb er ongeveer 100 foto's op staan, maar ik kan nu al geen foto's meer maken. Ik heb weinig apps (anderhalve pagina). Weet iemand misschien waardoor hij zo snel vol zit? Want vrienden van mij hebben ook een iphone 5c, er ongeveer 1000 foto's op staan en heel veel apps en nog steeds is hun fotobibliotheek niet vol.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
100 is wel heel weinig. Zelfs op een iPhone 8 gb gaan al wel 900, dus er moet iets anders aan de hand zijn. Schakel iCloud ook uit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Bettona wat heeft iCloud daarmee te maken? iCloud is juist online opslag.

Antwoorden (3)

De iPhone 5C kent 3 modellen:
-8GB (Als je je iPhone 5C na september 2014 hebt gekocht)
-16GB (Als je je iPhone 5C voor september 2014 hebt gekocht of tweedehands na september 2014)
-32GB (Als je je iPhone 5C voor september 2014 hebt gekocht of tweedehands na september 2014)

Ik vermoed dat jij de 8GB hebt, hier is helaas niks aan te doen.
Je vrienden kunnen de 32GB hebben terwijl jij 8GB hebt (misschien).
Apple Music uitschakelen is een optie om veel geheugen te besparen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ga naar instellingen>algemeen>gebruik>beheer opslag. In de app lijst die nu tevoorschijn komt staan de app die de meeste geheugen vragen, als je die verwijdert dan wordt je geheugen weer wat meer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoeveel apps je hebt boeit niet, het gaat erom hoeveel ruimte ze gebruiken. Je hebt apps van 5 MB en van 50 MB (en meer ook). Daarnaast maakt het alles uit wat je er nog nog op hebt staan. Vooral muziek is vrij dodelijk. Mensen hebben niet in de gaten dat dat ook ruimte kost. 1000 liedjes (@128 kbps) kosten pakweg 4GB.
Zoek dus eerst uit waar je opslaggebruik heen gegaan is. Gooi ook alle onzin-apps weg. Let op dat apps geen enorme hoeveelheden data op jou telefoon opslaan, al of niet als gevolg van een bug. Check daarom ook caches van apps.
Kom je er dan nog niet uit, dan is er als laatste redmiddel iTunes. Maak een (extra) backup en herstel daarna je iPhone. https://support.apple.com/nl-nl/HT201252
Je begint dan weer als nieuw. Kijk dan eens hoeveel opslag je vrij hebt en hoeveel foto's je kunt maken en let op met wat je van je bewaarde data en apps terugzet.