Wat doen de instellingen 'Sound' en 'Do not disturb' op mijn S5?

In de statusbalk van mijn Samsung Galaxy S5 staan (onder andere deze) twee knoppen: 'Sound' en 'Do not disturb'.

'Sound' heeft drie mogelijke standen:
--   Sound
--   Vibrate
--   Mute

'Do not disturb' kan ik aan en uit zetten.

Wat is het verschil tussen de stand 'Mute' van de ene knop, en het aanzetten van 'Do not disturb' met de andere knop?

8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Met do not disturb kan je niet gebeld worden. Met mute wordt je wel gebeld, maar stil. DND is vergelijkbaar met je telefoon uitzetten, of beter de SIMkaart eruit trekken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor de bellende partij is het dus ook anders. DND zal hij te horen krijgen dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Met mute kan er opgepakt worden, of hoort hij overgaan tot voicemail.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Oké. Dus als ik niet naar mijn telefoon kijk, maakt het voor *mij* niet uit of ik hem op Mute of op Do not disturb zet? Geldt hetzelfde voor SMS, Whatsapp, de wekker en dergelijke?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goeie vraag. Zou je even moeten checken. Ik kan me voorstellen dat dan ook niet gemeld wordt DAT je een telefoontje gemist hebt. Maar ik heb geen 5.0 dus kan ik niet zo testen. Ik gok ook dat een wekker wel door DND heen komt, anders is het effect een beetje weg van DND ('s nachts niet gestoord worden door inkomende berichten maar 's ochtends wel wakker worden). Maar dan zou mute de betere optie zijn idd en dnd voor in de bioscoop. Zelftestje waard? Als je iemand met een telefoon in de buurt hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Whatsapp en SMS werken ook niet meer onder 'DND' Wekker echter wel..Het is meer het niet laten storen door anderen...