hoe haal ik malware van een telefoon ( android )?

Mijn moeder heeft een pittig probleem met haar telefoon. Ze merkte deze week dat haar batterij geen dag meer mee ging en haar camera de hele tijd opende in het tab actieve apps. Ik denk dat het spyware is. Hoe krijgen we dit van haar telefoon af zonder terug te gaan naar de fabrieksinstellingen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

1: Koppel de telefoon aan de computer en haal zoizo een kopietje van alle (belangrijke) bestanden eraf (behalve os eigen) en zet ze in een mapje
2: scan je computer daarna (virus restantjes uit bestanden halen) met een goede antivirus.
3: Ga terug naar je fabrieksinstellingen met je telefoon
4: zet alle bestanden op je computer weer terug.

of

1: download een goede telefoon antimalware scanner
2: scan
3: verwijder gevonden bedreigingen.