Kan je het IMEI nummer van je telefoon veranderen en zoja is dit legaal?

Vroeg mij af of een telefoon met een unieke IMEI code die je krijgt bij aanschaf van de telefoon verandert kan worden en wat de voor -en de nadelen daarvan kunnen zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Ik denk het niet......het imei staat ook geregistreerd en als je mobie bv wordt gestolen dan kan er worden gecheckt via de imei of dat toevallig jouw gestolen telefoon is.......als die dief dan weet hoe hij het nmr kan veranderen dan zou je zien dat elke dief een telefoon nakt en deze op marktplaats zet..maar nee dat gebeurt niet al te vaak vanwege dat niet te veranderen imei...........maar alles valt te cracken alleen we weten niet hoe
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet waarom er een duimpje omlaag staat, maar dat is wel een goed punt. Als er misbruik van gemaakt kan worden, dan gebeurt dat ook. Je kunt je IMEI niet wijzigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk is er een duimpje omlaag omdat er geen duidelijk antwoord wordt gegeven op de vraag en de tekst begint met 'ik denk'. Het is is al met al niet een feitelijk antwoord op de vraag, maar als je wilt kan ik hem sluiten.