Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je internetradio beluistert in het buitenland is dat dan (veel) duurder dan als je in nederland bent?

dus niet via wifi

Toegevoegd na 34 minuten:
ik bedoel dus, als ik zelf in buitenland via mobiel luister. (is dat zoveel duurder? er wordt toch weinig kilobytes verstuurd)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
878
carmel163
9 jaar geleden
Radio verbruikt ongeveer 1 mb per minuut. Ik ben er tijdens het WK behoorlijk op leeggelopen :-( Bronnen:
- http://eensim.nl/blog/data-verbruik-apps-diensten/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, voor een Spanjaard, Italiaan, Belg, etc is het luisteren naar internetstations op hun mobieltje van een vergelijkbare prijs als ze dat in hun eigen land doen waar ze hun abonnement hebben lopen. Als iemand naar het buitenland gaat dan lopen de kosten aardig op.
(Lees meer...)
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen slecht antwoord, wel een beetje flauw eerste stuk. Dat bedoelt vraagsteller natuurlijk niet. - is overigens niet van mij.

Andere antwoorden (1)

Er worden niet weinig kilobytes verstuurd, maar juist heel veel, ongeveer 1 mb per minuut. Daarom is internetradio luisteren in het buitenland erg duur.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry Carmel, maar je bewering is niet juist. Afhankelijk van de inhoud van de radiouitzending (alleen spraak of alleen muziek) varieert het dataverbruik. Een uurtje praatprogramma kost aanzienlijk minder data dan een uur muziek. Ik heb zelf 2 Gb internet voor alleen gebruik in het buitenland en ik luister heel veel naar Nederlandse zenders in het buitenland. Daarbij vermijd ik pure muziekzenders en kan ik ruim binnen mijn maandlimiet blijven. Dit antwoord schrijf ik vanuit Italie terwijl ik naar Radio 1 luister :) zonder extra kosten...
carmel163
9 jaar geleden
Beer56, je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor. Als dat de feiten zijn, dan is dat zo. Bedankt voor de nuancering. Je zult zeker gelijk hebben dat er verschil in praat- of muziek datastroom is!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding