Waarom raakt mijn telefoonopslag vol door eigenlijk niks?

Ik heb een Samsung Galaxy S4 en heb wat probleempjes met de opslag van de telefoon zelf.
Ik heb de apps die op mn sdkaart kunnen daarop gezet en er was genoeg geheugen vrij op mn telefoon zelf. Maar hij gaf ineens aan dat mn opslag vol zat. Aangezien ik best veel spelletjes heb, heb ik wat verwijderd waardoor er weer meer ruimte was (800 mb, bij 500 mb geeft hij aan dat de opslag vol zit). Het rare hiervan is, is dat als de app die ik heb verwijderd een grote heeft van 30 mb dat er ongeveer 100 mb vrij komt. Dan vraag ik me af waar die andere 70 mb vandaan komt?
Dit is bij alles zo wat ik verwijder, ook bij het verwijderen van gegevens.
Ik krijg steeds weer de melding dat de opslag vol zit ook al heb ik niks geïnstalleerd. Ik vraag me dus af waar al die opslag heen gaat..?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Apps hebben de vervelende neiging te groeien, en sommige zijn net onkruid.
Je denkt een bepaald aantal MB's te hebben gedownload, maar een paar weken later kan dat zomaar ineens het dubbele zijn. Door updates, maar ook door allerlei reclame, lege folders, onzin, en andere rommel die uiteindelijk heel veel ruimte kan innemen en je telefoon heel traag kan maken.

Het beste dat je kunt doen is hem regelmatig - bijvoorbeeld wekelijks - schoonmaken met een (dat dan weer wel) app die daar goed voor is. Persoonlijk gebruik en adviseer ik CleanSweep (omdat die goed is en ik ze niet allemaal ken). Die werkt heel eenvoudig en intuitief, en heeft ook nog een virusscanner (wat ook heel veel rommel kan schelen). Bovendien is hij gratis. Hij heeft ook nog een extra knop waarmee je in een keer je cache kan legen en je apparaat zo een boost geven ; onbeperkt te gebruiken.

Als je heel lang niets hebt schoongemaakt en opgeruimd, kan het zomaar zijn dat je de eerste keer bijna een gieg aan rommel ziet verdwijnen waarvan je niet wist dat je hem had.