Kan het scherm van een smartphone stuk gaan door de warmte?

Mijn ma heeft een samsung galaxy s3mini en gisterenavond was het scherm vanbinnen plots stuk. De telefoon had gewoon de ganse dag in de living op tafel gelegen en de rolluik was neer om de felste zon buiten te houden. Het was er wel 30 graden geworden. Hij heeft ook nog nooit gevallen. Pas 2 jaar en paar maanden oud. Toen ze hem aanzette bleef het scherm zwart met van die rare strepen erin. Hoe kan dit komen?

Toegevoegd na 1 uur:
Nog eens geprobeerd om op te laden, maar ik merk dat de telefoon heet wordt, dus heb ik hem afgekoppeld. Wat zou dit toch kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lang geleden met een telefoon dat wel gehad. Maar dat was nog geen smartphone en toen hadden ze nog van die schempjes die ook konder "doorlopen" bij schade. Ik had m op t dashboard in de auto in de volle zon laten liggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2 jaar en paar maanden is al relatief oud voor een smartphone. Om richting je vraag te gaan: ja, een smartphone kan stuk gaan door de warmte (uiteraard kan dat, bijna alles kan stuk door de warmte). Wanneer die echter niet in volle zon heeft gelegen of op een andere manier in (extreme) hitte, vind ik het wel opvallend dat 'ie zomaar kapot gaat. Ik zou 'm nu overigens zeker niet gaan opladen of er iets anders mee gaan doen, daar beschadigt 'ie alleen maar meer door!

Antwoorden (2)

Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat de lijm los is gegaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijm los gegaan?
Warmte is niet goed voor een telefoon.
De ruimte kan wel 30 graden zijn geworden, maar het zwarte scherm zal waarschijnlijk veel warmer zijn geworden. Als een smartphone scherm een hele dag oververhit is geweest, is de kans erg groot dat deze het niet meer gaat doen. Niet alleen het scherm maar ook de processor van de telefoon kan stuk zijn gegaan.
Ik zou even langsgaan bij een telefoon winkel.

Mvg,
Miel