Hoe kan ik de accuduur van mijn iPhone 4S verlengen?

Ik haal hem om 7.00 uur van de oplader, en met normaal gebruik is hij om 18.00 uur leeg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dat hoort niet zo te zijn. Raad je aan een nieuwe accu te kopen, maar dat was je vraag niet. Zet zo veel mogelijk applicaties die je niet gebruikt (wifi, gps, etc) uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt maar net van het 'normale' gebruik af.
De hele dag angry birds spelen (wie kent het nog?) lukt niet eens van 7 tot 18 :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nieuwe accu is natuurlijk ook geen optie, aangezien je die niet kan vervangen bij een iPhone. Tenzij je hem gaat openschroeven, maar dan ben je de garantie kwijt.
Dan kun je een zonnepaneel aansluiten, raadpleeg Conrad, die hebben oplossingen voor al je Apple-problemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn verschillende dingen die je kunt doen. Dingen die helpen zijn je vliegtuigmodus aanzetten en je helderheid op het allerlaagst zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk zou dit geen probleem moeten zijn. Al eens geprobeerd je toestel te hardresetten? En als dat niet helpt, op te laten sturen voor reparatie?

Anyway, freekfluweel geeft al een paar voorbeelden van zaken die je zou kunnen uitzetten. Verder zou je de helderheid van je display kunnen verlagen en wanneer je ze niet gebruikt, de trilfunctie (veel mensen weten dit niet, maar dit verbruikt meer dan de beltoon) en UMTS uitzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verlengen kan je door alleen energiebesparend in te grijpen.
Alle overbodige/onnodige functie's uitschakelen.
Bijvoorbeeld je Gps/bluetooth/wifi en pas aanzetten als je ze daadwerkelijk gebruikt.
Je kan ook je schermverlichting dimmen.
Kijk ook eens naar je apps en wees kritisch tegenover apps die steeds moeten synchroniseren met het internet.
Bij vele kan je deze zo instellen dat je handmatig moet syncen, dit lijkt omslachtig, maar zegt nu eerlijk is het echt nodig dat er om de 5 minuten een app het net op gaat om te kijken of er mail is of als er een update aanwezig is?
Gewoon kritisch alles nalopen.

Ook kan je eens goed je accu onder handen nemen.
Even een paar keer in zijn geheel ontladen om vervolgens weer in zijn geheel opladen.
Echt leeg en dan naar vol en weer leeg enz.
Als je dat twee of drie keer doet en dit daarna gewoon een keer in de week herhaald dan moet het helemaal goed komen.

Ervaring?
Tja, heb een smartphone die mischien twee keer in de week een lader ziet.
Toestel en accu zijn al meer dan een jaar oud.
Toeval?
Weet het niet, mijn wederhelft doet precies het zelfde en daar zijn ook geen problemen mee.
Daarnaast heb ik accu's voor modelbouw die ettele jaren oud zijn en nog steeds 100% presteren.

Dergelijke accu's worden op en top mishandelt, en daarvoor zijn ze ook.
Maar op ten duur worden ze gewoon lui.

Mocht het e.e.a. toch niet helpen tja dan zal je mischien een andere accu kunnen overwegen.
maar niet geschoten is altijd mis.