Als ik mijn LG G2 laat repareren, werkt hij dan net zo goed als hij voor het ongeluk deed?

Gisteren is mijn LG G2 smartphone op de grond gevallen en er zit een flinke barst in het scherm. Het scherm gaat wel aan, maar de touchscreen doet het niet meer. Ik wil hem laten repareren, maar mijn mobiel is bedoelt nooit uit elkaar gehaald te worden. Ik heb een youtube filmpje gezien van het scherm vervangen en het ziet er lastig uit. Ook ben ik bang dat de sporen op de contacten beschadigd raken enzovoorts en dat hierdoor de levensduur minder lang is of dat het apparaat het minder goed doet.
Ik heb namelijk ook de optie om een tweedehands G2 te kopen op marktplaats voor €210 euro en de oude misschien dan weer te verkopen voor €70 of iets in die richting.
Het repareren is €160 en het voordeel daarvan is dat ik snel mijn mobiel weer heb en dat ik niks hoef over te zetten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

2 jaar geleden heb ik een Samsung Gio laten vallen, telefoon deed het nog wel alleen had ik een zwart scherm. Naar de telefoonwinkel gebracht en deze hebben de telefoon op gestuurd naar Samsung. Daar hebben ze de telefoon kosteloos gerepareerd maar ook voorzien van een nieuwe Androidversie waar ik niet zo blij mee was omdat het interne geheugen de telefoon daar eigenlijk te klein voor was waardoor er bijna geen apps meer op konden. Maar verder was de telefoon 100% oké na reparatie.
Ik heb het vallen bij mijn verzekering gemeld en evt kosten zouden vergoed worden door de verzekering, dat kan je bij jouw verzekering ook even checken (ik heb geen aparte mobielverzekering of zo)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij mijn inboedelverzekering (Ageon)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aegon dus :-)
Wanneer je naar een erkende plek voor reparatie gaat kan je er vrijwel altijd vanuit gaan dat de reparatie dermate goed wordt uitgevoerd dat je hier praktisch niks van zult merken. Als er een barst in het scherm zit wordt vaak de complete module vervangen inclusief het touch-screen zelf, hiervoor komt een nieuwe in de plaats en wordt netjes en stofvrij geplaatst, als het goed is werkt je telefoon dan weer net zo goed als voorheen en heeft dit geen effect op de levensduur tenzij je moederbord of andere interne hardware schade heeft opgelopen tijdens het ongeluk.

Wanneer je naar een winkel gaat waarbij je zelf het gevoel hebt dat het geen fatsoenlijke reparaties kan uitvoeren moet je dit ook vooral niet proberen, voor je het weet krijg je de telefoon terug en heb je er juist problemen bij, ik heb dit helaas al eens meegemaakt met mijn Samsung S3, deze had alleen een barst, toen ik hem weer kreeg werkte het touch-screen weer naar behoren en was de barst weg maar kreeg ik er helaas een niet fatsoenlijk functionerende homeknop voor terug.. Wanneer je zelf weinig tot geen ervaring hebt met het los-schroeven van je telefoon zou ik het ook zeker niet aanraden het zelf te proberen. In sommige gevallen raak je met je vinger net een plekje op de print-plaat aan waardoor je deze al compleet onbruikbaar kan maken, je kan hiervoor wel accessoires krijgen waardoor je als nog de printplaat gewoon kan vastpakken, maar ook hierbij moet je goed snappen wat je doet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!