Wat zijn de nadelen van een telefoon rooten?

Ik heb een HTC one M7 en heb de update voor sense 6 gehad. Toch zijn er een aantal functies weg gehaald die je in een costum rom wel hebt. Ik denk er aan om hem te rooten zodat ik dat wel kan installeren

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het rooten van je telefoon is iets anders dan het installeren van een custom ROM. Met rooten geef je jezelf bepaalde rechten, toegang tot mogelijkheden die anders vergrendeld zijn. Een custom ROM installeren wil zeggen dat je de software van je telefoon vervangt. Tussen de twee zijn raakvlakken, maar 'root' is geen synoniem van 'custom ROM'. Wel is een custom ROM vaak geroot.

Het rooten van je telefoon kan tot ernstige problemen leiden. Als je de instellingen en mogelijkheden, waar je eerst niet bij kon maar nu wel, verkeerd gebruikt dan kun je je telefoon onherstelbaar beschadigen. Ook kun je nergens verhaal halen. Zelfs degene die de procedure tot het rooten uitlegt, of degene die de custom ROM maakt waar je wellicht gebruik van wil maken, kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten. Zijn uitleg of software hoeft niet per se goed te werken. "Doen wat er gevraagd wordt" is geen garantie voor succes.

Als je nog niet goed weet wat het allemaal inhoudt, of als je nog niet 100% zeker weet dat je wil "spelen" met je telefoon op eigen verantwoordelijkheid, dan zou ik als ik jou was het rooten nog maar even uitstellen. Probeer eerst eens of je met een andere launcher alvast wat leuke dingen kunt doen. Sense kun je vervangen door ADW, Aviate, GO! om maar een paar te noemen. Maar er zijn er nog veel meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Toevallig was er gisteren op androidplanet een artikelen over rooten.
Hierin staat in uitgelegd wat rooten is, wat je er mee kunt en hoe je moet rooten (wat ook niet altijd even eenvoudig is).
Zie de complete uitleg in bijgevoegde bron.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij is dat niet echt wat ik zoek. Ik heb zeg maar een Systeem update gehad, maar omdat providers graag nog wat aanpassingen daar in maken mis ik een aantal functies. Ik wil zeg maar de besturingsysteem los downloaden en er op te zetten. Moet hij daarvoor ook geroot worden ?
nadelen zijn: verlies van garantie
het rooten in volledig legaal. als je exact doet wat er gevraagd wordt, kan er niets fout gaan. zorg ervoor dat je gsm goed is opgeladen en je een back-up van je bestanden hebt. veel plezier ermee
sorry voor de reactie, ik wist niet dat er een verschil was tussen "reageren" en "antwoorden"