Kan ik beter een windows phone 8.1 of android telefoon kopen?

Wat ik het meeste ga gebruiken is de agenda. Ook heb ik een laptop met windows 8.1

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik heb met beide ervaring.
Beiden hebben ook voordelen en nadelen.

Grootste voordeel van Android dat er heel veel meer applicaties zijn.
Zelf dacht ik, wat maakt het nu uit of je nu 5 apps hebt voor het weerbericht, of 500. Meer als 1 ga ik toch niet gebruiken.
Maar ik heb wel gemerkt dat ik het vrij irritant vind, als ik ergens reclame zie voor een app, dat het meestal alleen voor iPhone en Android is.

Voordeel van Windows dat de apps vaak kleiner zijn, dan past er meer op een kaartje. Maar op dit moment lijkt Windows 8 nog een nadeel te hebben, doordat je de apps niet kan neerzetten op de sd-kaart, zodat de interne werkgeheugen snel vol raakt, maar dat lijkt met windows 8.1 verholpen te zijn. Maar die komt dus officieel pas over een paar weken uit. De Windows 8.1 voor de phone die momenteel uit is, is nog in betafase.
Verder zijn de live tiles wel leuk van Windows Phone.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je je phone wilt laten communiceren met je laptop, dan is de Windows phone wel een aanrader natuurlijk.
Zo laat je bv foto's rechtstreeks naar de Skydrive uppen, die je meteen met je laptop kan benaderen.
Ook je agenda is makkelijker te configureren.