Hoe kan ik mijn mobiel opnieuw opstarten zonder hem te rooten?

De power knop van mijn mobiele telefoon is kapot, hij reageert nergens meer op. Nu ben ik al bezig met dit te verhelpen, maar het zou handig zijn een manier te weten om hem opnieuw op te starten zonder dat die knop nodig is en zonder dat hij geroot hoeft te worden.

Dit vooral omdat na een paar weken mijn camera er genoeg van heeft en (ook) niet meer gaat werken. Deze ging pas weer wel werken toen ik hem opnieuw opstartte omdat een update van de ROM die op mijn mobiel zich moest voltooien. Dus als er een update van de ROM komt ben ik gered, maar die komt zo ongeveer eens per maand, wat nogal lang is.

Ideëen, oplossingen?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, haal de batterij er gewoon uit en er weer in? maar met rooten is niks mis mee hoor!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is niet mogelijk om de batterij eruit te halen. De gehele achterkant van de Oppo Find 5 kan er niet af, dus bij mijn batterij komen gaat niet lukken. (En sowieso: gaat hij wel weer vanzelf aan als ik die terug stop)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zoek op de play store naar een app met die functie ._.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar is root voor nodig...
Als ik je goed begrijp, wil je je telefoon rooten om een andere knop als aan/uit-knop te kunnen gebruiken. Daarnaast werkte je camera niet omdat een ROM-update nog niet voltooid was. Volgens mij kun je beter terug naar de standaard ROM en van daaruit nog eens goed nadenken over of je uberhaupt wel een custom ROM wil, of nodig hebt. Zo ja, pak er dan eentje die goed werkt voor je telefoon.