Met two-points touch kun je twee dingen tegelijk aanklikken. Met multi-touch kun je twee of meer dingen tegelijk aanklikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Multi touch betekent dat het scherm aanrakingen van meerdere vingers herkent. Zo kan je op de ipad met 4 vingers swipen om de multitasking bar te krijgen. 2 point touch werkt met 2 vinger aanrakingen. Dit wordt meer gebruikt op telefoons, omdat de ruimte kleiner is. Hierbij kan je denken aan bijv pinching.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou wil ik misschien een tablet gaan kopen met een resistief 2-points touchscreen. Ik heb nu een telefoon die maar één punt tegelijkertijd kan herkennen. Maar op die tablet met een resistief 2-points touchscreen zou ik dus ook dit spel kunnen spelen?: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.natenai.glowhockey2&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5uYXRlbmFpLmdsb3dob2NrZXkyIl0. Je kan dan met je ene vinger de enen "puck" besturen en met een andere vinger de ander. Dit kan dus niet op mijn telefoon, want ik heb geen multi touch. Maar op een tablet met een resistief 2-points touchscreen zouden dit soort spelletjes wel werken? Of moet je dan multi touch hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waar je volgens mij beter op kan letten is het soort scherm, niet de two point touch vs multi touch. Ik lees dat je een tablet wilt gaan kopen met een resistief scherm. wil je echter spelletjes een beetje lekker kunnen spelen, dan zou ik dit ten zeerste afraden. resistieve schermen reageren op druk ipv geleiding (zoals capacitieve schermen). dit maakt besturing veel trager. Wil je een beetje spelletjes kunnen spelen, dan in een capacitief scherm zeker de investering waard.
Een goeie vraag!

Er wordt vaak geadverteerd met multi touch ook al ondersteunt het scherm maar 2 aanrakingen tegelijk dit is misleidend.
Two-points touch is ook mogelijk bij resistieve touchscreens terwijl multi touch alleen gebruikt wordt op capacitieve touchscreens.
Een scherm dat meer dan twee aanrakingen tegelijk registreert ondersteunt dus multi touch.