koptelefoon plug / pinnetje afgebroken is galaxy s3, wat te doen?

Mijn plug van mn koptelefoon is afgebroken in mijn s3. Wat kan ik doen? Hem open schroeven of kom je er dan niet bij?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een hele kleine dunne speld nemen dat type met zo'n gekleurd bolletje,Eerst het puntje van de speld met een klein punttangetje een mm haaks ombuigen.Vervolgens deze speld 10 of 20 sec boven een gasvlam houden en dan meteen de speld in dat zwarte kunststof pennetje wat nog in de smartphone is achtergebleven steken..even 15sec wachten en dan trek je het kleine zwarte staafje er zo uit. Hupsakee!!

Antwoorden (1)

Heel vaak is er een klein gaatje aan de achterzijde van de ingang. Hierin kan je met een dun pinnetje het restant er uit drukken.
Begin er echter niet aan als je niet handig bent met zo'n kleine dingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dat zo als je hem openschroeft? En kunnen er dan dingen beschadigen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zeker en vast. Als je niet handig bent vraag het dan aan iemand met ervaring. Als dun pinnetje kan je een paperclip gebruiken.
Blijf van al de rest af!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb hem open geschroefd maar kan nergens een gaatje aan de onder kant vinden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, omdat de jackplug (kopttelefooningang) helemaal dicht zit en alleen maar van buiten af de binnenkant te bereiken is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry voor het late antwoord. Ik was met vakantie. Er zijn van die koptelefoonaansluitingen die achteraan dicht zijn. In dat geval moet je het ding vervangen. Het moet los gesoldeerd worden en een nieuwe er in. Laat dat doen door iemand met ervaring.
Zo'n aansluiting vind je in de elektronicashop of op internet.