Je zou kunnen proberen om het toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen. Maar zeer waarschijnlijk gaat dit je probleem niet oplossen.

Vaak krijg je dit probleem bij een versleten accu. Meerdere symptomen die dan optreden zijn:
- Snelle ontlading (je accu is snel leeg)
- Warme achterzijde (de achterkant van je toestel wordt zeer warm tijdens het opladen of bellen)

De enige oplossing in dit geval is de accu vervangen. Probleem is alleen dat je bij een HTC One niet zelf de accu kunt verwisselen en het toestel dus ter reparatie zult moeten aanbieden bij je leverancier. Handig om te weten is dat de garantie-termijn op een accu 3 tot 6 maanden is (afhankelijk van de fabrikant).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een versleten accu is één reden. Een andere is de lader die je gebruikt. Gebruik je de originele lader? Zo niet, kan het zijn dat jouw lader te weinig ampère aanlevert en dan duurt het ook veel langer dan nodig. Het kan zelfs de accu beschadigen. Altijd belangrijk om dit in de gaten te houden. Ik weet niet precies wat de One aan kan, maar ik ga er voorzichtig vanuit dat dit toestel al met twee ampère overweg zou kunnen. Veel laders (ook computers) leveren nog steeds maximaal 0,5 af.

De garantie op de accu is kort, maar er bestaat ook nog zoiets als verwachte levensduur van een (onderdeel van) een apparaat. Je mag er vanuit gaan dat een accu één tot twee jaar goed zal presteren. Afhankelijk van jouw situatie kun je bij een dergelijke vervanging om een korting op de reparatie vragen.