Foto's verdwenen tijdens verplaatsen naar extern geheugen SGS3, wat nu?

Mijn telefoon geheugen zat vol (samsung galaxy s3) dus ik verplaatste een map vol fotos naar mijn externe geheugenkaart, terwijl ik dit deed liep het vast, dus heb ik op geforceerd sluiten gedrukt. Nadat ik de map met foto's op mijn externe geheugenkaart opende bleek de map leeg te zijn. Mijn foto's uit dat map zijn dus verdwenen! Ik heb verschillende recovery programma'a gebruikr maar geen 1 herkent mijn telefoon.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Wat nu?
Je kaartje heeft dit iig nog wel overleeft, dat scheelt.
Immers als er een storing ontstaat tijdens een lees/schrijf actie dan loop je het risico dat je kaartje beschadigd raakt.
Dus dat geluk heb je.
Nu de foto's, staan deze nog wel op het interne gedeelte?
Want dan zou je via een pc/laptop alsnog je foto's kunnen ophalen.
Recoveryprogramma's zijn voor wat betreft smartphones nog niet echt sterk vertegenwoordigd.
Om een dergelijk programma toch te kunnen gebruiken zal je de sd kaart uit je toestel moeten halen en via een kaartadapter rechtstreeks moeten aansluiten op je pc/laptop.
Dan pas zal deze hem herkennen als een extra schijf.
Voor wat de inhoud van je telefoon betreft dit zal je met adb (pull) tools moeten proberen terug te kopieren naar je pc/laptop.
Gezien dat deze gewoon in je opslag zit hoef je je toestel niet te rooten.
Je moet wel het exacte pad weten waar de foto's zijn opgeslagen.
Volgens mij is dat /storage/sdcard/dcim/camera

Hoe het e.e.a werkt met adb en wat je er voor nodig hebt kan je hier vinden
http://www.londatiga.net/it/how-to-use-android-adb-command-line-tool/

succes

En voor de volgende keer, stel hem zo in dat de foto's automatisch op je kaartje gezet wordt ;-)