Hoe stel je in het software programma van Samsung KIES het goeie telefoonnummer in ?

Ik heb de simkaart vanuit mijn oude toestel gewoon verplaatst, op het oude toestel was het nummer wel goed.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

je toestel heeft twee telefoonboeken.
De eerste zit op je simkaart en de tweede op je toestel.
De modernere toestellen maken steeds minder gebruik van je sim om contacten op te slaan, dus met het omwisselen van een sim kan er wel eens wat in de war raken.
Omdat het meeste nog op het oude toestel staat opgeslagen.

Om voor eens en altijd schoon schip te maken, kopieër je alle contacten naar je computer.
Zodra dat gebeurt is laat je kies een backup maken op je pc/laptop
Nu zie je in kies een lijst met contacten staan.
als je ééntje selecteert dan krijg je de optie om deze te bewerken.
Bewerk nu waar nodig is al jou contacten, de dubbele kan je op dezelfde wijze ook verwijderen.
Als je alles netjes op orde hebt dan maak je wederom een backup op je pc/laptop.

Nu ga je alle contacten verwijderen van jou toestel en van jou sim.............geen stres,
mocht het fout gaan dan heb je altijd nog de backup.

Als alles mooi opgekuist is dan kopieër je alle contacten vanuit kies weer terug naar je toestel.

Het is even werk, maar dan heb je alles wel mooi en netjes gesorteerd.

Toegegeven kies is niet altijd even overzichtelijk,
maar als je goed leest en het een beetje doorkrijgt dan valt er best mee te werken.

Misschien heb je hier iets aan
http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIESTUTORIAL/JSP

Toegevoegd na 21 minuten:
Waar ik zelf graag mee werk, en dat is alleen maar een tip.
Dat is vanuit Outlook/hotmail al jou contacten daarin te zetten en dan vanuit deze met je adresboek van je toestel laten syncroniseren.
Een dergelijk account kan je gratis aanmaken bij microsoft.

Voordeel is hierbij dat als je ooit gaat wisselen van toestel, dat je alleen maar opnieuw moet aanmelden en dat al jouw contacten automatisch weer op het nieuwe toestel verschijnen.

En dan kan je het hele kiesgebeuren vergeten.

Contacten kan je simpel bijhouden op je laptop/pc en die wijzigingen worden automatisch weer doorgevoerd naar je telefoon.
Vice versa natuurlijk ook, wat je op je toestel wijzigt wordt ook weer doorgevoerd naar je outlook/hotmail account.

De zelfde werkwijze werkt ook als je op een ander platform overstapt, dus als je bijvoorbeeld een windowstoestel neemt ( van apple durf ik niets over te zeggen, dat weet ik niet ).
Maar deze methode gebruik ik al een leuke tijd, en dat werkt goed samen met mijn oude androidtoestel, windowsphone en mijn androidtablet.
Elke wijziging die ik op welke apparaat doe, wordt automatisch doorgevoerd op al mijn andere apparaten.